سه رکن اصلی حلقه‌های صالحین "ایثار و شهادت"،"نظام ارزشی"، و "انسان صالح" است

کلات (پانا) - برگزاری جلسه‌ی سرگروه‌های حلقه‌های صالحین بسیج شهرستان کلات با حضور پایسته مدیر آموزش و پرورش کلات در محل سالن اجلاس آموزش و پرورش

کد مطلب: ۸۶۳۱۲۸
لینک کوتاه کپی شد
سه رکن اصلی حلقه‌های صالحین "ایثار و شهادت"،"نظام ارزشی"، و "انسان صالح" است

‍داریوش پایسته مدیر آموزش و پرورش کلات در جمع سرگروه های حلقه های صالحین بسیج شهرستان کلات گفت: باید به راهی که میرویم افتخار کنیم این راه سازنده ی ارزشهای نظام مقدس است چرا که میتوانستیم راه های دیگری را برویم.

حلقه های صالحین از چند منظر دارای اهمیت است ،توجه به مسائل خرد در بحث کلان بسیار مهم است و زره بزرگ دفاع هویتی ما را می سازد اگر حلقه ها سست باشد دشمن به راحتی نفوذ خواهد کرد.

داریوش پاسته اظهار کرد:هر کسی که به عنوان یک مربی مشغول به فعالیت می شود باید در کنار مطالعات دقیق، ایمان و اعتقاد راسخ و اصول و برنامه ریزی های لازم را داشته باشد.

وی سه موضوع اصلی در حلقه های صالحین را "ایثار و شهادت"،"نظام ارزشی"،و "انسان صالح" بودن دانست و افزود: انسان صالح گامهایی که بر می دارد بر اساس موضوعات دینی و ارزشی است چرا که هدف یک نوع اجتماعی شدن با توجه به برنامه های پیش رو و از پیش تعیین شده در نظام دینی است که طرح هجرت یکی از همین نمونه های عالی انسان سازی مشخص شده نظام دینی است .

این مقام مسئول بیان کرد:همه ی سلول های انسانی این سرزمین به جهت نظام ولایی معطوف است .

مدیر آموزش و پرورش کلات در ادامه گفت: مدرسه صالح یکی از تعاریف سندتحول بنیادین است که خود دارای سه تعریف اساسی و مهم"حیاط طیبه"،"آرمانهای انقلاب"،"عقاید اسلام شیعی "می باشد .
برای رسیدن به این سه مقوله باید بیشترین سعی و تلاش خود را به کار بگیریم.

وی هدف مهم حلقه های صالحین را سوق دادن به مسیر یا هدفی که مشخص شده است دانست و گفت: شناسایی افرادی که استعداد جذب در این حلقه ها را دارند باید در اولویت باشد و رویه غلطی که در جامعه باب شده است را باید اصلاح کنیم و باید مسیری های مشخص شده برامده از یک نگاه واحد باشد.
این مسیر ها شامل سه تعریف "همراهی و مشورت"،مشاهده و تغییر"و"همکاری در تعالی " می باشد .

پایسته اظهار کرد: اگر با جوانان همراه و همگام باشیم ،برایشان پشتوانه محکم باشیم و در هر اموری از آنها مشورت و همراهی بگیریم قطعا شاهد تغییر خواهیم شد.
تربیت ما باید تربیت اسلامی و گفتمان هایمان باید بر اساس برنامه های تعالی اسلامی باشد.
در کنار همه ی این تعاریف تیز هوشی یکی از مهم ترین راه های رسیدن به درک عالی مسائل جاری است.
در بحث حلقه های صالحین جدیت در پیگیری امور ،انگاره های ذهنی متربی و مورد تحلیل قرار دادن رفتارهای خودمان برای رسیدن به نگاه های مثبت خیلی حائز اهمیت است.
وی در پایان افزود: پس یک مربی اول باید رفتار خود را مورد تحلیل قرار دهد تا به اهداف پیش روی خود برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار