خانواده یکی از نهادهای مهم و موثر جامعه است

بوشهر(پانا)_ معاون پژوهش و منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت : خانواده یکی از نهاد های مهم جامعه است که تشکیل دهنده آن پدر و مادر می باشد و فرزندان زینت بخش آن هستند .

کد مطلب: ۸۶۲۹۷۱
لینک کوتاه کپی شد
خانواده یکی از نهادهای مهم و موثر جامعه است

ناصر غلامی درمراسم نمادین بزرگداشت هفته پیوند اولیاء و مربیان در بوشهر بیان داشت : پدر و مادر هریک نقش شهروندی ، والدینی ، معلمی و غیره دارند که نقش والدینی بسیار موثر و تعیین کننده است .

غلامی گفت : خانواده یکی از نهادهای مهم جامعه است که شکل دهنده آن پدر و مادر می باشد و فرزندان زینت بخش آن هستند .

غلامی تصریح نمود : پدر و مادر هریک نقش شهروندی و والدینی ، معلمی و غیره دارند که نقش والدینی بسیار موثر و تعیین کننده است .

غلامی افزود : در سال تحصیلی 97-96 اولیای دانش آموزان همراهی ، همکاری و مشارکتهای مالی خوبی به مدارس ارائه کردند که جای تشکر و تقدیر دارد و با افتخار به آن نگاه می کنیم ولی روزیکه افتخار ما بیشتر خواهد شد که اولیای عزیز ما در تصمیم سازی و تصمیم گیری کیفیت بخشی مدارس هم مشارکت داشته و مطالبه گر باشند .

غلامی گفت : آنچه که در تربیت دانش آموزان عزیز باید رقم بخورد در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران باشند .

وی تاکید نمود : مهمترین سرمایه هر کشوری منابع انسانی آن در خانواده ها است .

غلامی با بیان اینکه مهمترین و بهترین مشاور فرزندان پدر و مادر است . اظهار داشت : این نقش را از خودمان نگیریم که هیچ مشاوره ای بالاتر و دلسوز تر و متعهد نسبت به دانش آموزان بالاتر از پدر و مادر نیست .

وی افزود : توانمندیهایشان بر اساس واقعیت های موجود خودشان بپذیریم نه واقعیت های بیرون که دارد ترسیم می شود . زندگی خودمان را با دیگران مقایسه نکنیم . فرزندانمان را با فرزندان دیگران مقایسه نکنیم و خودمان را هم با دیگران مقایسه نکنیم .

غلامی خاطر نشان کرد : موفقیت آن دریچه ای از پیشرفت است که هریک بر اساس توانمندی های خودشان باشد نه بر اساس توانمندی های دیگران می باشد پس هیچگاه با دیگران فرزندانمان را مقایسه نکنیم . با هم بودن را در خانواده تمرین کنیم و چیزی را به فرزندانمان تحمیل نکنیم .

و یقین داشته باشیم که تربیت ریشه آن در خانواده است .

و خانواده هسته اصلی جامعه می باشد .

معاون پژوهش و منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت : فرزندان ما پدر و مادر آینده ، جوانان آینده این کشور هستند .

غلامی تاکید کرد : همیشه با فرزندان شاد زندگی کنید شادیهایمان را از خانواده به مدرسه بیاوریم که سلامت روانی فرزندانمان ازهمه مهم تر است .

گفتنی است : مراسم نمادین بزرگداشت هفته پیوند اولیاء و مربیان با همکاری انجمن اولیاء و مربیان شهرستان بوشهر و اداره کل آموزش و پرورش استان در دبستان هیات امنایی معینی شهر بوشهربا حضور دانش آموزان و اولیاء آنان برگزار شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار