دکتر شهاب شیرخدا:

سلامت روان بواسطه داشتن سبک زندگی سالم بدست می آید

یزد ( پانا) : به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت روان، همایش یکروزه ویژه مشاورین، مراقبین سلامت، مدیران و معاونین پرورشی مدارس آموزش و پرورش ناحیه ۲ در پژوهشگاه آیت الله خاتمی برگزار شد.

کد مطلب: ۸۶۲۷۵۸
لینک کوتاه کپی شد
سلامت روان بواسطه داشتن سبک زندگی سالم بدست می آید

"عزت مبین"، رئیس گروه سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه" در گفتگو با خبرنگار پانا اظهار داشت: با همکاری و مشارکت معاونت بهداشتی دانشگاه و اداره آموزش و پرورش ناحیه ۲ یزد، به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت روان (۱۸ الی ۲۴ مهر ماه)؛ همایش یکروزه ویژه مشاورین، مراقبین سلامت، مدیران و معاونین پرورشی مدارس ناحیه ۲ با سخنرانی "دکتر طاهره صادقیه"، فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان، و "دکتر شهاب شیرخدا"، متخصص روانپزشکی-فلوشیب روان درمانی، برگزار شد.

"محمد رضا دهقانی"، معاون امور بهداشتی دانشگاه، بیان داشت: سلامتی شامل 4 بعد: سلامت جسم، سلامت اجتماعی، سلامت معنوی و سلامت روان می باشد که سلامت روان جامعه از مهمترین ابعاد سلامتی محسوب می شود. وی ادامه داد: امسال نیز به مناسبت ۱۰ اکتبر- روز جهانی سلامت روان- شعار جهانی« جوانان و سلامت روان در جهان در حال تغییر» نامگذاری شده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه افزود: پیشرفت تکنولوژی و استفاده از فضای مجازی و همچنین اثرات و تبعات آن از موضوعات مهمی است که باید راجع به آن برنامه ریزی و معرفی صحیح و اصولی صورت بگیرد. او افزود: بحث سلامتی، مختص به یک سازمان و یا قشر خاصی از جامعه نیست بلکه همفکری و همکاری تمام ارگانها و اقشار جامعه را می طلبد.

"طاهره صادقیه" در این همایش، ضمن مهم برشمردن تاثیر فضای مجازی بر سلامت کودکان و نوجوانان؛ خاطرنشان کرد: امروزه پیوندهای خویشاوندی به سمت پیوندهای حرفه ای در حال تغییر است و در پیوندهای حرفه ای نیاز به استفاده از شبکه های مجازی بیشتر می باشد. وی در خصوص اهمیت، جذابیت، دسترسی گسترده شبکه های مجازی، تاثیر منفی رسانه های اجتماعی در جوانان و نوجوانان نکات مهمی را تشریح کرد.

"طاهره صادقیه" در ادامه، اثرات مثبت رسانه های مجازی و ویژگیهای شبکه های اجتماعی مجازی را نیز بیان داشت.

وی همچنین راهکارهایی را در خصوص کاهش تاثیرات منفی استفاده از فضای مجازی ارائه نمود.

"شهاب شیرخدا" از دیگر سخنرانان این همایش اظهار داشت: سلامت روان شامل 3 بخش: نگرش مربوط به خود، دیگران و زندگی می باشد. وی همچنین ویژگیهای فرد دارای سلامت روان را تشریح کرد.

"شهاب شیرخدا" استفاده همزمان و متعادل از عقل و احساس را مهم دانست و ادامه داد: عقل و احساس دو بالی هستند که همزمان با هم حرکت می کنند. وی تاکید کرد: یک ذهن سالم می تواند به چارچوبها احترام بگذارد. او بیان داشت: سلامت روان مستلزم داشتن سبک زندگی سالم است. وی در ادامه گفت: یک شیوه زندگی سالم به عنوان یک زندگی متعادل مشخص می گردد که در آن، فرد به طور آگاهانه دست به انتخاب می زند.

"شهاب شیرخدا" خاطرنشان کرد: مهارتهای فردی، استرس، فرهنگ، روابط اجتماعی و احساس کنترل، 5 عامل مهم تعیین کننده انتخابهای شیوه زندگی می باشد.

گفتنی است: در پایان همایش، سخنرانان به سوالات مطرح شده توسط حضار؛ پاسخ دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار