در آستانه اربعین حسینی:

500نفر عضو موکب ها در آذربایجان غربی آموزش بهداشتی فراگرفتند

ارومیه (پانا)- معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: 500 نفر از کارکنان موکب های اربعین امسال در استان آموزش های بهداشتی را فرا گرفته اند.

کد مطلب: ۸۶۲۷۲۶
لینک کوتاه کپی شد
500نفر عضو موکب ها در آذربایجان غربی آموزش بهداشتی فراگرفتند

رسول انتظارمهدی معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی در همایش مدیریت مراقبت بهداشتی پیاده روی مراسم اربعین و مقررات بهداشتی بین المللی منطقه غرب و شمال غرب کشور در ارومیه افزود: این افراد مهمترین و تاثیرگذارترین نقش را در تامین بهداشت عمومی و مواد غذایی دارند و برای همه آنها کارت معاینه پزشکی صادر می شود.

وی اضافه کرد: این کارشناسان بهداشتی در موکب ها و مراکز بحرانی از جمله مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی بر فرآیند تامین آب شرب و خدمات اساسی در پایانه های مرزی نظارت می کنند.

انتظار مهدی ادامه داد: تعیین رابطان سلامت برای هر کاروان، آموزش حضوری و غیرحضوری با منابع آموزشی، راه اندازی مراقبت بهداشتی همگانی برای زائران و تامین منابع و تجهیزات مورد نیاز از جمله برنامه های دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی برای آیین پیاده روی اربعین در سال جاری است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی در خصوص تهدیدهای سلامت زوار اربعین بیان کرد: حضور میلیونی زائران طی یک دوره کوتاه کمتر از یک هفته، حضور زائران از مناطق جغرافیایی متفاوت و متمایز دنیا و فرهنگ های مختلف جهان، ازدحام بیش از حد در کربلا، پیاده روی در یک مسیر طولانی و تاثیرپذیری و تاثیر گذاری جمعیت حاضر از اقصی نقاط دنیا بر سلامت یکدیگر از جمله مشکلات بهداشتی است که باید برای کاهش اثرگذاری منفی آنها، زائران باید اصول بهداشتی را بیش از زمان های عادی رعایت کنند.

انتظارمهدی گفت: در سال گذشته حدود 144 مورد مشکل سلامت زائران اربعین در آذربایجان غربی پیگیری و 40 نفر از آنان در بیمارستان بستری شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار