یکصد و یازدهمین نشست هم اندیشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر برگزار شد

بوشهر(پانا)_ یکصد و یازدهمین نشست هم اندیشی مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر طبق روال دوشنبه های هر هفته بعد از قرائت زیارت عاشورا با حضور مدیر حراست، معاون قرآن و عترت و کارکنان در نمازخانه اداره کل برگزار شد.

کد مطلب: ۸۶۲۶۰۱
لینک کوتاه کپی شد
یکصد و یازدهمین نشست هم اندیشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، معاون قرآن و عترت اداره کل در این نشست ضمن فرا رسیدن ماه صفر، بیان داشت: پنجم ماه صفر مصادف است با روز شهادت حضرت رقیه (س) در خرابه شهر شام بعد از دیدن سر نورانی پدر آنقدر از غم پدر ناله زد و گریست تا به شهادت رسید.

عبدالرضا عالی پور افزود: حضرت رقیه (س) یکی از شهیدان قیام حسینی نقش بسیار تاثیرگذاری در تبدیل واقعه عاشورا به یک جریان سیال تاریخی داشت.

وی اظهار داشت: این دختر امام حسین (ع) در واقعه عاشورا سه سال سن داشت که بعد از شهادت پدر و یارانش در عصر عاشورا، به همراه دیگر زنان بنی‌هاشم توسط سپاه یزید به اسیری رفتند و در ٥ صفر در خرابه‌های شام به شهادت رسیدند.

عالی پور تصریح کرد: مظلومیت این حضرت مربوط به سال ٦١ هجری نیست و امروز نیز در اوج غربت و مظلومیت قرار دارد و هر روز شاهد جنایت های تروریست ها در آن منطقه هستیم.

معاون قرآن و عترت اداره کل یادآور شد: دختران جامعه اسلامی باید با تبعیت از حضرت رقیه(س) به ارزش های اسلامی اهمیت دهند و حریم عفاف و حجاب را در حفظ و حراست آن رعایت نمایند.

همچنین در ادامه مداح اهل بیت حمزه قائدی در مدح این بانوی بافضیلت مصیبت هایی را بیان نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار