بمب‌گذاری در سفارت ایران در ترکیه تکذیب شد

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت امور خارجه ادعای بمب‌گذاری انتحاری در سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا و تخلیه آن را تکذیب کرد.

کد مطلب: ۸۶۲۴۹۵
لینک کوتاه کپی شد
بمب‌گذاری در سفارت ایران در ترکیه تکذیب شد

بهرام قاسمی با تکذیب این خبر گفت: «چنین خبر و ادعایی کذب محض است و پرسنل سفارت ما در سلامت و امنیت کامل در محل کار خود حضور دارند‌ و مشغول کار روزانه خود هستند.»

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه نیز در مصاحبه با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه حمله انتحاری به سفارت تنها یک تهدید بود، تاکید کرد: «اقدام خاصی صورت نگرفته و اوضاع در کنترل و عادی است.»

محمدابراهیم طاهریان فرد اظهارداشت: «تهدید توسط یک فردی انجام شده که خود را منتسب به داعش معرفی کرده و پلیس ترکیه در پی این تهدید، اقدامات و تدابیر امنیتی را در اطراف سفارت تشدید کرده است.»

او تخلیه کارکنان سفارت و هر گونه بمب‌گذاری و اخبار دیگر در این زمینه را تکذیب کرد.

رسانه های ترکیه ساعتی پیش اعلام کرده‌اند که در پی احتمال حمله یک بمب‌گذار انتحاری به ساختمان سفارت ایران در آنکارا، سفارت کشورمان در ترکیه به طور کامل تخلیه شده است.

به گزارش روزنامه Sözcü، خیابانی که ساختمان سفارت ایران در ترکیه در آن واقع شده است بسته شده است، اقدامات امنیتی شدیدی در محل حکمفرماست و سفیر از ساختمان خارج شده است.

به گزارش اسپوتنیک از رسانه‌های ترکیه، در سفارت ایران در آنکارا وجود یک بمب را در سفارتخانه گزارش کرده است.

دیلی صاباح به نقل از منابع امنیتی نوشته است، بعد از دریافت پیامی مبنی بر احتمال حمله یک بمب‌گذار انتحاری به سفارت ایران در آنکارا، این ساختمان تخلیه شده و سفیر ایران به مکانی امن منتقل شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار