16 هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی و خدماتی مشمول طرح بازگشایی مدارس در آذربایجان شرقی

تبریز (پانا) - معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت : امسال از 15 شهریور تا 10 مهر همزمان با اجرای طرح ویژه بازگشایی مدارس ، بیش از 16هزار مورد بازرسی از واحدهای اقتصادی و خدماتی استان صورت گرفت.

کد مطلب: ۸۶۱۹۸۷
لینک کوتاه کپی شد
16 هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی و خدماتی مشمول طرح بازگشایی مدارس در آذربایجان شرقی

اسماعیل عطاپور با بیان این مطلب افزود: از این تعداد بازرسی 2 هزار و ششصد مورد مربوط به واحدهای صنفی مشمول طرح بازگشایی مدارس نظیر کیف و کفش ، پوشاک مدارس و لوازم التحریر است .

وی ادامه داد: در طول سال علاوه بر بازرسی های روزانه با توجه به مناسبتهای مختلف طرح های ویژه بازرسی نظیر بازگشایی مدارس با هدف اعمال نظارت پیشگیرانه و جلوگیری از سوء استفاده احتمالی عرضه کنندگان برگزار می شود .

وی اظهار داشت: انجام گشتهای مشترک نقطه قوت طرحهای بازرسی در طول سال بشمار می رود و در ایام بازگشایی مدارس همکاری سازمانهایی نظیر آموزش و پرورش و بهزیستی کمک قابل توجهی در راستای کاهش تخلفات صنفی است .

عطاپور ممانعت از فروش اجباری سایر اقلام نوشت افزار به همراه خریدهای ضروری، جلوگیری از عرضه انواع اقلام نوشت ‌افزار تقلبی و غیراستاندارد وارداتی و برخورد قانونی با کالاهای قاچاق در سطح بازار، رعایت درج قیمت مصرف کننده کالاها و رعایت درصد سود مجاز در مقاطع عمده و خرده فروش و امثال آن را از دیگر موارد اجرای طرح نظارتی ویژه بازگشائی مدارس در بازار عنوان کرد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت استان همچنین با اشاره به دریافت بیش از 800 مورد شکایت مردمی در طول اجرای طرح یاد شده و تشکیل 83 مورد پرونده تخلفاتی تصریح کرد : تمامی واحدهای عرضه کننده کالا و ارائه دهنده خدمات مربوطه موظف به نصب قیمت کالا و نرخ‌ نامه در معرض دید عموم بوده و شهروندان می توانند در صورت مواجهه با هرگونه تخلف احتمالی اعم از گران فروشی، عدم نصب قیمت، عدم صدور صورتحساب ، مراتب را با سامانه 124 ( واحد رسیدگی به شکایات مردمی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در مرکز استان و شهرستان ها ) در میان بگذارند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار