ثبت‌نام 330 دانش‌آموز عشایر در استان همدان

همدان (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان گفت: تاکنون ثبت‌نام از 330 دانش‌آموز عشایر برای اقامت دو ماهه صورت گرفته است.

کد مطلب: ۸۶۱۷۴۸
لینک کوتاه کپی شد
ثبت‌نام 330 دانش‌آموز عشایر در استان همدان

یاسر نانکلی در شورای آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: مهاجرت عشایر، مشکلات مالی، نداشتن سرپرست خانواده، وجود کودکان با نیازهای ویژه و بی‌توجهی خانواده‌ها از عوامل بازماندن و بی‌سودای کودکان به شمار می‌آید.

وی با اشاره به فعالیت‌های دولت در زمینه ساخت مدرسه به ویژه در دوره پیش‌دبستانی در حاشیه‌ شهرها و مناطق کمتر توسعه‌یافته، گفت: امسال دولت با توجه به مشکلات مالی پیش‌ رو، 230 میلیون تومان در اختیار استان قرار داده تا با ساخت مدارس به ویژه مراکز پیش‌دبستانی به جذب دانش‌آموزان کمک شود.

نانکلی با بیان این که گذراندن دوره پیس‌‌دبستانی در روند ادامه تحصیل دانش‌آموزان اثرگذار است، خاطرنشان کرد: کودکانی که دوره پیش‌دبستانی را می‌گذرانند، امکان ترک تحصیل آنها نسبت به سایر دانش‌آموزان کمتر است.

وی از اجرای طرح جذب دانش‌آموزان دختر خبر داد و افزود: تعداد زیادی از این دختران متعلق به روستا هستند؛ ضمن این که برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان به ویژه دختران عشایر، از یک سال قبل طرحی برنامه‌ریزی شده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان با اشاره به ثبت‌نام 330 دانش‌آموز عشایر برای اقامت دو ماهه در همدان، گفت: در این زمینه همکاری‌های لازم برای ادامه تحصیل آنها در مدارس جنوب کشور انجام گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار