رئیس کل بانک مرکزی:  مشکلات سیستم بانکی را رفع می‌کنیم

شبکه بانکی باید موتور محرکه اشتغال و تولید در کشور شود

تهران (پانا) - رئیس کل بانک مرکزی می‌گوید برای رفع مشکلات بانکی برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است که اجرایی می‌شود.

کد مطلب: ۸۶۱۷۳۹
لینک کوتاه کپی شد
رئیس کل بانک مرکزی:  مشکلات سیستم  بانکی  را رفع می‌کنیم

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در پست اینستاگرامی در خصوص نظرهای مقام معظم رهبری و بانک مرکزی نوشت: رهبر معظم انقلاب بر اتخاذ تدابیر و تصمیم‌های جدی و عملیاتی برای حل ۵ مشکل کلیدی اقتصاد تاکید کردند. از ۵ مورد، ۳ مورد آن یعنی مشکلات نظام بانکی، نقدینگی و تورم در حیطه مسئولیت مستقیم بانک مرکزی است.

همتی عنوان کرد:‌ اگر موضوع ارز را هم به آن اضافه کنیم، خطیر بودن مسولیت بانک مرکزی واهمیت اقدام‌ها و برنامه‌های آن برای اجرای فرامین رهبری را آشکار می‌کند. همراهی اعضای محترم دولت در پیشبرد سیاست‌های بانک مرکزی و پشتیبانی دو قوه محترم دیگر، شرط اساسی فائق آمدن بر مشکلات است.

رئیس کل بانک مرکزی اظهار کرد:‌ برای کنترل و هدایت نقدینگی، کند کردن روند رشد تورم و متعاقبا کاهش تدریجی آن، اولویت‌بندی مشکلات در هم تنیده نظام بانکی واخذ مجوزهای لازم برای اصلاح تدریجی آن و تبدیل شبکه بانکی به موتور محرکه اشتغال و تولید شود.

وی ادامه داد:‌ برای ساماندهی بازار ارز و حرکت در مسیر نرخ ارز تعادلی با توجه به وضع اقتصادی کشور، برنامه‌های مشخصی داریم که با مشورت صاحبنظران اقتصادی، بانکی و ارزی و همراهی مدیران و کارشناسان بانک مرکزی وسیستم بانکی عملیاتی و اجرایی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار