خبرسازی درباره ردCFT در شورای نگهبان دست دلالان را رو کرد

کدخدایی: CFT امروز در دستور شورای نگهبان نبوده است

تهران (پانا) - در حالی که لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم در شورای نگهبان بررسی نشده است، کانال‌های تلگرامی خبر از رد این لایحه در دولت برای تاثیرگذاری بر قیمت ارز و سکه می‌دهند.

کد مطلب: ۸۶۱۲۹۶
لینک کوتاه کپی شد
خبرسازی درباره ردCFT در شورای نگهبان  دست دلالان را رو کرد

روز گذشته عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، اعلام کرده بود که این شورا امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی درباره الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم را بررسی خواهد کرد.

امروز تقریبا عموم رسانه‌ها در انتظار اعلام نظر شورای نگهبان درباره لایحه جنجالی CFT بودند که ناگهان کانال‌های تلگرامی با محوریت یک کانال معاند در اقدامی عجیب اعلام کردند که این کنوانسیون با شرع و قانون اساسی تطابق نداشته و به همین دلیل در شورای نگهبان رد شده است.

کانال‌هایی که نام و فعالیت پیشین آن‌ها بیانگر فعالیت آنان در حوزه ارز و سکه است با پوششی گسترده اقدام به انتشار این خبر جعلی کردند تا شاید بدین شیوه بتوانند قیمت دلار در کشور را دوباره افزایش دهند.

پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان که در چنین مواقعی باید معتبرترین مرجع اعلام اخبار این شورا باشد درست در زمانی که کانال‌های تلگرامی مشغول جوسازی علیه کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) هستند از دسترس خارج شده است.

نجات‌الله ابراهیمیان، عضو حقوق‌دان این شوراست که به ایسنا گفته کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم در نشست امروز این شورا بررسی نشده است.

او همچنین متذکر می‌شود که این احتمال وجود دارد که شورای نگهبان در جلسه فردا (پنجشنبه) خود کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم را بررسی کند.

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در صفحه توئیتر خود نوشت: «مصوبه #CFT امروز در دستور شورای نگهبان نبوده و هنوز این شورا اعلام نظر نکرده است.»

او در توئیت دیگری نوشت: «ایرادات شورای نگهبان نسبت به اصلاح قانون مبارزه با #پولشویی و کنوانسیون #پالرمو برطرف شد. هم‌چنین با عنایت به نظرات مجمع تشخیص مصلحت نظام مقرر شد این مصوبات به مجلس اعاده شوند.»

در روزهای گذشته و در حدفاصل بین تصویب CFT در بهارستان تا اعلام بررسی در شورای نگهبان، رسانه‌های نزدیک به جریان اصولگرای کشورمان با اخبار و گزارش‌هایی متفاوت خواستار رد این لایحه در شورای نگهبان شده بودند.

نکته حائز اهمیت تلاش رسانه‌هایی معاند و مخالف حاکمیت جمهوری اسلامی نظیر آمدنیوز برای رد کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم در شورای نگهبان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار