معاون پرورشی و فرهنگی سیستان و بلوچستان

هدف سند تحول بنیادین دستیابی به مراتبی از حیات طیبه است

زاهدان(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی سیستان و بلوچستان از برگزاری اولین دوره کارگاه دانش افزایی و توانمند سازی درس تفکر و سبک زندگی خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۱۲۴۶
لینک کوتاه کپی شد
هدف سند تحول بنیادین دستیابی به مراتبی از حیات طیبه است

محمد کیخا آموزش و پرورش را به عنوان نهادى اجتماعى که نقش عمده ‏اى در آموزش نسل‏هاى یک جامعه و همچنین رشد و توسعه یک کشور دارد دانست و اظهار کرد: کارگاه‏ هاى آموزشى یکى از راه‏ هاى ایجاد تعهد و تخصص، افزایش دانش شغلى، اطلاعات عملى و اجتماعى، نوآورى، نوسازى و بالا بردن سطح کارایى مربیان استان است بطوریکه کارگاه‏ هاى آموزشى و دانش افزایی در متون علمى دبیران به عنوان یکى از عوامل رشد و به‏روز کردن اطلاعات کارکنان مطرح می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آشنایی دانش‌آموزان با سبک زندگی ایرانی و اسلامی را یکی از اهداف مدنظر آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: با توجه به رشد سریع تکنولوژی ،سرعت تحولات زندگی انسان نیز افزایش یافته و یکی از مشکلاتی که در این راستا برای جوامع پیش می آید، بحران هویت و زوال فرهنگی است که لازمه ایجاد تعادل بین تحولات زندگی و ارزشهای جوامع، آشنا نمودن نسل آینده با فرهنگ و هویت جامعه و حفظ اصول زندگی و ارزشها می باشد.

کیخا با بیان اینکه در کتاب تفکر و سبک زندگی، تشخیص و درمان هردو گنجانده شده است، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از مدرسان این کتاب در مدارس ، مشاوران هستند،با شناخت دانش‌آموز به کمک مباحث کتاب می‌توانند برخی آسیب‌ها و مشکلات روانی احتمالی را تشخیص داده و برای درمان آن چاره‌اندریشی کنند.

وی هدف اصلی از تدریس درس تفکر و سبک زندگی را ایجاد بینش و منش درست و در نهایت تغییر رفتار دانش آموزان دانست و خاطر نشان کرد: در قالب این درس به دنبال آن هستیم که دانش‌آموزان را پرسشگر تربیت کنیم لذا درکلاس برای ارتقاء قدرت تفکر و استدلال دانش‌آموزان تلاش می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار