شهردار منطقه ۱۲ شهرداری تهران در گفت‌وگو با پانا اعلام کرد

آغاز مرمت ساختمان ظهیرالاسلام

تهران (پانا) - شهردار منطقه 12 شهرداری تهران درباره بازسازی خانه ظهیرالاسلام می‌گوید فرایند مرمت این بنا در محیط پیرامونی و داخل ساختمان آغاز شده است.

کد مطلب: ۸۶۱۱۶۲
لینک کوتاه کپی شد
آغاز مرمت ساختمان ظهیرالاسلام

علی‌محمد سعادتی با اشاره به خانه تاریخی ظهیرالاسلام گفت: ابتدا قرار بود این ساختمان از سوی مالک تخریب شود که این اتفاق نیفتاد و با هماهنگی‌های صورت گرفته از سوی میراث فرهنگی، مشکلاتی که بین مالک و میراث بود حل شده است و از تخریب این بنای تاریخی جلوگیری شد.

شهردار منطقه 12 شهرداری تهران با بیان اینکه فرایند مرمت بنای ظهیرالاسلام در محیط پیرامونی و داخل ساختمان در حال انجام است، گفت: هم‌اکنون کارگاه‌ ساماندهی و بازسازی ساختمان ظهیرالاسلام تجهیز شده است و اقدامات اولیه برای نگهداری ساختمان آغاز شده است.

وی درباره کند بودن فرایند مرمت ساختمان ظهیرالاسلام نیز توضیح داد: این ساختمان در تملک سازمان تأمین اجتماعی است و برای تصمیم‌گیری این سازمان جهت جمع‌بندی و بازسازی بنا، مدتی زمان برد که طبیعی است روند بازسازی ساختمان کند شود. البته زمانی که سازمان تأمین اجتماعی به جمع‌بندی نرسیده بود، ما اقدامات حفاظتی از بنا را انجام دادیم و اکنون کارگاه‌ بازسازی ساختمان ظهیرالاسلام فعال است.

خانه تاریخی ظهیرالاسلام‌ حدود 17سال پیش به تملک سازمان تأمین اجتماعی در آمد و بعد از آن بدون تغییر به حال خود رها شد. اوایل اردیبهشت سال 1395 شهردار وقت منطقه12 خبر از مرمت این خانه با همکاری سازمان تأمین اجتماعی و میراث فرهنگی تهران داد و در توافقی قرارشد عرصه و فضای بیرونی بنای ظهیرالاسلام در اختیار شهرداری قرار گیرد تا ضمن مرمت و بازسازی، به فضای سبز عمومی تبدیل شود ولی با وجود گذشت 2 سال از آن وعده‌ها هنوز اتفاقی برای این ساختمان نیفتاده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار