رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا خبر داد

اتمام مهلت 3 ماهه شهرداری برای تصویب طرح جامع مجموعه برج میلاد

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران توضیحاتی را درباره تعیین تکلیف فاز دو برج میلاد ارائه داد.

کد مطلب: ۸۶۱۰۵۶
لینک کوتاه کپی شد
اتمام مهلت 3 ماهه شهرداری برای تصویب طرح جامع مجموعه برج میلاد

محمد سالاری درباره سرانجام اجرای فاز دو برج میلاد به پانا گفت: جلسه مشترکی با کمیسیون عمران شورا در برج میلاد برگزار کردیم و در این جلسه دو معاونت عمران و شهرسازی شهرداری نیز حضور داشتند. در این جلسه صورت‌جلسه‌ای را امضا کردیم که مقرر شد شهرداری تهران ظرف سه ماه برای تصویب طرح جامع مجموعه برج میلاد اقدام کند. این مدت زمان به پایان رسیده است اما هنوز گزارشی به ما ارائه نشده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران ادامه داد: درباره ساختمان فاز دو برج میلاد، معاونت شهرسازی دو ماه قبل جلسه‌ای را با حضور تعدادی از صاحب‌نظران طراح برگزار کرد که بر اساس مصوبه سابق کمیسیون ماده 5 در این زمینه مطالعه و بازنگری صورت بگیرد و مبتنی بر رویکردهای کمیسیون ماده 5 طراحی ساختمان انجام شود.

وی یادآور شد: در دوره‌های قبلی شورای شهر تهران فاز دو برج میلاد از سوی طراحان، طراحی شد و طی فراخوانی که داده شد طرح «زها حدید» پذیرفته شد اما شورای شهر با آن مخالفت کرد و از آن زمان تا کنون هم این طرح بلاتکلیف مانده است. البته در اواخر دوره مدیریت آقای قالیباف کمیسیون ماده 5 مصوبه‌ای داشت و طبق این مصوبه قرار بود میزان بارگذاری و تعداد طبقات ساختمان کاهش یابد و سپس زیر نظر گروه داوری مجددا ببرای طراحی ساختمان، فراخوان داده شود که هنوز به سرانجام نرسیده است.

سالاری خاطرنشان کرد: تاکید شورای شهر به معاونت شهرسازی شهرداری تهران این است که در اجرای مصوبه کمیسیون ماده پنج اقدامات را انجام دهند که این اقدامات اکنون آغاز شده است و باید به نتایج برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار