معاون علمی وفناوری رئیس‌جمهوری: تهران جزو ۵۰ شهر برتر فناوری دنیا قرار دارد

تهران (پانا) - معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با بیان اینکه تهران جزو ۵۰ شهر برتر فناوری دنیا قرار دارد، گفت با تبدیل فضاهای مستعد و دارای ظرفیت شهر تهران به مراکز نوآوری و فناوری، زمینه بدل شدن شهر تهران به یک شهر هوشمند و فناور فراهم می‌شود.

کد مطلب: ۸۶۰۹۱۳
لینک کوتاه کپی شد
معاون علمی وفناوری رئیس‌جمهوری: تهران جزو ۵۰ شهر برتر فناوری دنیا قرار دارد

به گزارش روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری در آیین امضای تفاهم‌نامه استقرار استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در اماکن فرسوده و متروکه شهرداری تهران گفت: شهرداری همواره حامی ایده‌های خلاقانه و نوآورانه است و با همکاری شهرداری تهران، زمینه امضای این تفاهم‌نامه در راستای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها، شتاب‌دهنده‌ها، مراکز نوآوری و فناوری بافت‌های فرسوده و اماکن متروکه پایتخت فراهم شد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: ایجاد مراکزی در تهران به عنوان محل تجمع استارتاپ‌ها، مراکز رشد، شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و واحدهای فناور با تبدیل بافت‌های متروکه و فرسوده به بستری برای شکوفایی این ظرفیت‌ها در مناطق عمدتاً مستعد، جزو مفاد تفاهم‌نامه با شهرداری تهران است.

رئیس ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان، با بیان اینکه آینده تهران در دستان نوآوری افزود: تراکم نیروی انسانی متخصص جوان و تحصیل‌کرده در کنار سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپی در این شهر با ایجاد ظرفیت شهر هوشمند کل پهنه تهران را به یک پارک علم و فناوری تبدیل می‌کند.

ستاری با اشاره به فرآیند مستمر تغییر اماکن متروکه و بافت‌های فرسوده تهران به کارخانجات مراکز نوآوری گفت: با کمک شهرداری تهران، در حالی‌که تعدادی از کارخانجات نوآوری در تهران فعال است، تنها یکی از این مراکز می‌تواند بیش از ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ کارآفرین را در خود جای دهد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به تحول بنیادین مفهوم آموزش با حرکت به سوی شهر هوشمند و فناور گفت: در آینده مفهوم آموزش به طور کلی دستخوش تحول خواهد شد و مفهوم آموزش تا لحظه مرگ و یادگیری روزانه محقق می‌شود.

وی با بیان این‌که یکی از بنیادهای این‌ تفاهم‌نامه فرهنگسازی و ترویج علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان است، اظهار کرد: شهری که هر روزه به مردم یک خدمت فناورانه جدید ارائه می‌دهد و افراد جامعه با فناوری‌های نو در ارتباط هستند فرهنگ جدیدی بر پایه شهر هوشمند شکل می‌گیرد و افراد ساکن در این شهر به طور مستمر در معرض آموزش‌های جدید با خدمتی تازه مواجه‌اند که زندگی را برای آنان آسان‌تر می‌کند.

ستاری با اشاره به ظرفیت بالقوه پایتخت کشور برای تبدیل شدن به یک شهر هوشمند، فن‌آور و نوآور افزود: بر اساس آخرین گزارش شاخص‌های جهانی نوآوری(Gii) تهران جزو ۵۰ شهر برتر فناوری دنیا قرار دارد و این قابلیت را داراست که به یک شهر هوشمند و فناور تبدیل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار