مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی در گفت‌وگو با پانا خبر داد

واگذاری فرزندخواندگی 100 کودک به دختران مجرد بالای 30 سال در سال گذشته

تهران (پانا) - مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور از افزایش فرزندخواندگی در کشور خبر داد و گفت سال گذشته به حدود 100 نفر دختر مجرد، فرزند واگذار شد.

کد مطلب: ۸۶۰۷۶۶
لینک کوتاه کپی شد
واگذاری فرزندخواندگی 100 کودک به دختران مجرد بالای 30 سال در سال گذشته

محمد نفریه در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه از سال 92 که قانون فرزندخواندگی تسهیل شد آمار فرزندخواندگی افزایش یافته است، اظهار کرد: در سال گذشته هزار و 600 کودک به فرزندخواندگی پذیرفته شدند در سال 92 بین 800 تا 900 کودک به فرزندخواندگی پذیرفته شده بودند که این تعداد در سال گذشته به هزار و 600 مورد افزایش یافته است.

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی درباره سپردن کودکان به امین موقت گفت: همچنین در سال گذشته 382 کودک نیز به شکل امین موقت واگذار شده‌اند.

نفریه با بیان اینکه دیدگاه به فرزندخواندگی نیازمند تغییر است، گفت: ضرورت دارد به کودکان با سنین بالا و کودکان معلول نیز در فرزندخواندگی توجه شود. البته اکنون بر اساس قانون سال 92 کودکان بدسرپرست نیز می‌توانند به فرزندخواندگی قبول شوند.

وی درباره استقبال دختران مجرد بالای 30 سال برای پذیرش فرزند گفت: سال گذشته به حدود 100 نفر دختر مجرد، فرزند واگذار شد. البته تعداد متقاضیان بیشتر از این است ولی اولویت ابتدا با خانواده‌های بدون فرزند است. اولویت دوم دختران مجرد هستند و اولویت سوم هم خانواده‌هایی هستند که دارای فرزند هستند و متقاضی فرزندخوانده نیز هستند.

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی همچنین درباره ازدواج دختران مجردی که فرزندخوانده دارند نیز توضیح داد: این افراد طبق قانون می‌توانند ازدواج کنند. اگر بخواهند ازدواج کنند به بهزیستی اعلام می‌کنند، شرایط همسر نیز احراز می‌شود و اگر مشکلی وجود نداشت فرزندخواندگی برای آنها تداوم می‌یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار