همزمان با سراسر کشور:

برگزاری جشن قرآن آموزی دانش آموزان اول ابتدایی در 2 هزار و 500 مدرسه استان

زاهدان(پانا)-معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت : همزمان با 2 هزار و 500 مدرسه در سراسر این استان جشن قرآن در دبستان دخترانه دانش، آموزش و پرورش ناحیه 2 زاهدان با همکاری بانک کشاورزی برگزار شد.

کد مطلب: ۸۶۰۷۴۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جشن قرآن آموزی دانش آموزان اول ابتدایی در 2 هزار و 500 مدرسه استان

زهرا پورمولایی اظهار کرد: آغاز آموزش قرآن دانش آموزان پایه اول ابتدایی، در فضای معنوی و دلنشین، با جلوه های ماندگار در روح و ذهن کودکان و با هدف انس و الفت دانش آموزان با کلام خدا برگزار می شود.

و ی افزود: دانش آموزان کلاس اول ابتدایی توسط آموزگاران مربوطه در کنار سایر دروس دو ساعت در هفته، به فراگیری قرآن خواهند پرداخت که این امر زمینه تعمیق یادگیری را برای پایه های بالاتر به دنبال دارد.

معاون آموزش ابتدایی استان خاطر نشان کرد: تلاوت آیات قرآن و آموزش مفاهیم دین مبین اسلام اگر از پایه اول ابتدایی آغاز شود تاثیر بسیار عمیقی در بعد معنوی دانش آموزان ایجاد می کند.

پور ملایی با تاکید بر ضرورت آشنایی کودکان با آموزه های قرآنی و کاربرد آن در زندگی افزود: هدف از برگزاری این جشن، نهادینه سازی فرهنگ قرآنی بین دانش آموزان، تقویت ایمان، تعمیق ارزش ها و آشنایی دانش آموزان با قرآن، ضمن ایجاد خاطره شیرین از آغاز آموزش رسمی قرآن است.

وی خاطرنشان کرد: برای درک بهتر نقش و جایگاه قرآن در زندگی روز مره بهتر است آموزش قرآن را به کودکان با روشهای سهل و راحت ، ماندگار و بر پایه اصول و روش های اخلاقی، داستان و نمایش خلاقانه، خوشایند کنیم.

وی گفت: جشن آغازین آموزش قرآن پایه اول ابتدایی در 32 منطقه آموزشی و 3700 مدرسه ابتدایی از 14 تا 30 مهرماه برگزار خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل افزود : طبق برنامه ریزی مدارس سراسر کشور جشن قرآن بصورت همزمان در مدارس ابتدایی استان با همکاری و تدبیر مدیران و معلمین پایه اول برگزار شد.

وی ادامه داد: آموزش قرآن؛ اولین درس دانش آموزان اول دبستان است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل ادامه داد: یکی از برنامه هایی که در دوره ابتدایی بر آن تاکید شده آموزش قرآن است که دانش آموزان از همان پایه اول خواندن قرآن را به شیوه صحیح و راحت آموزش ببینند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 زاهدان هم در این مراسم گفت: دانش آموزان بزرگترین قشرآموزش پذیرو همچنین آسیب پذیرجامعه می باشند.

ملک محمد سنجرانی تصریح کرد: قرآن کتاب زندگی است باید بتوانیم آموزه های دینی و قرآن آموزی را بصورت عمیق در بین دانش آموزان ترویج دهیم

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 زاهدان با تاکید بر شروع کلاسها درس با تلاوت قرآن توسط دانش آموزان افزود: در صورت آموزش عمیق و صحیح قرآن و بالا بردن درک دانَش آموزان از آموزه های قرآنی با این نگاه که قرآن می تواند دانش آموزان را از آسیب های پیش رو حفاظت کند ،برنامه های خوبی در مقطع ابتدایی آغاز شده است.

بابک کلانتری معاون بانکداری عمومی و امور مشتریان بانک کشاورزی استان از توزیع 4800 بسته لوازم التحریردر قالب طرح آب بان با هدف آموزش و ترغیب دانش آموزان در صرفه جویی آب خبر داد.

شایان ذکر است: در این مراسم دانش‌آموزان پایه اول به اجرای سرود و همخوانی قرآنی پرداختند .

گفتنی است: در پایان از طرف بانک کشاورزی استان بسته های لوازم التحریر با طرح آب بان در بین دانش آموزان توزیع گردید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار