واکنش سلحشوری به پیامک‌های تهدیدآمیز: استخر نمی‌روم، به فکر راه دیگری باشید

تهران (پانا) - نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به پیامک‌ها و اظهارات تهدیدآمیز علیه نمایندگان موافق کنوانسیون CFT واکنش نشان داد.

کد مطلب: ۸۶۰۶۱۶
لینک کوتاه کپی شد
واکنش سلحشوری به پیامک‌های تهدیدآمیز: استخر نمی‌روم، به فکر راه دیگری باشید

روز گذشته پس از 85 روز کش‌و‌قوس لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم با موافقت 143 نماینده مجلس در مقابل 120 مخالف در صحن علنی مجلس شورای اسلامی تصویب و برای تایید نهایی راهی شورای نگهبان شد.

پیش از تصویب این لایحه در بهارستان موضوعی که از گوشه و کنار به گوش می‌رسید، ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز به نمایندگان اصلاح‌طلب و نزدیک به جریان اعتدال به عنوان موافقان الحاق به کنوانسیون بین‌المللی CFT بود.

بعد از تصویب کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم نه تنها این پیامک‌ها پایان نیافت بلکه تهدید جای خود را به نفرین داد و پیامک‌هایی با ساختارهایی شبیه به هم برای نمایندگان ارسال شد.

محمدرحیم نوروزیان، معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی، در همین باره امروز (دوشنبه) اعلام کرد که منبع ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز برای نمایندگان مجلس «خلیل موحد»، عضو سابق شورای اسلامی شهر مشهد بوده است.

او تاکید می‌کند: «بعضی از افرادی که این پیامک‌ها را ارسال کردند، اصلا نمی‌دانند FATF چه هست؛ این نوع حرکت‌ها مطرود است و ما باید برای رای مردم و نظر آن‌ها احترام قائل شویم. همچینن رهبری که در راس کشور قرار دارد نیز اعلام کردند که مجلس خودش در این باره تصمیم‌گیری می‌کند. این نوع حرکت‌ها محکوم بوده و ارسال پیامک به نمایندگان راهش نیست بلکه می‌توانند از طریق نمایندگان و رسانه‌ها مطالب خود را مطرح کنند.»

پیش از این و در جریان نخستین بررسی کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در بیستم خردادماه، علی لاریجانی به عنوان رئیس قوه مقننه وعده داده بود که مسئله ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز برای نمایندگان در هیات رئیسه مجلس بررسی و نتایج به اطلاع عموم خواهد رسید ولی تا لحظه تنظیم این گزارش این مهم عملی نشده است.

پروانه سلحشوری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که خود از اهداف پیامک‌های حاوی توهین درباره با CFT بوده است، در همین زمینه در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر می‌نویسد:

«تا دیروز غروب و بعد از تصویب لایحه CFT، ارسال پیام‌های تهدیدآمیز ادامه داشت که نشان می‌داد برخی از دلواپسان اصلا در جریان رای‌گیری هم نبودند.

امروز کیهان هم نوشته که چرا می‌ترسید، بگویید رای دادید. در پیامی هم آمده بود که سلحشوری با گردن شکسته به مجلس آمد تا خیانت خودش را ثابت کند!

جناب کیهان! با افتخار می‌گویم که با همان گردن شکسته آمدم، رای دادم و رای دادیم بر علیه چرخه فاسد پولشویی و حمایت مالی از تروریسم در ایران و جهان.

از دیشب هم فحاشی و نفرین و پیام‌های تهدید به مرگ شروع شده است! نزدیکان من می‌دانند که خداوند سی‌سال عمر اضافه به من داده و شاکرم به درگاه خدا.

اما دلواپسان بدانند عمر دست خداست نه آن‌ها! البته با این تهدیدها ممکن است مقدر بشود که آن هم مایه افتخار است که در راه مبارزه با فساد و پولشویی و تروریسم از دنیا بروم.

ضمنا عرض کنم که من استخر نمی‌روم! در تهدیدهایتان به فکر راه دیگری باشید!»

اشاره نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران که بنا به توصیه پزشک دو ماه باید در استراحت مطلق به سر ببرد ولی برای رای دادن به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم در صحن علنی بهارستان حاضر شد به تجمع فیضیه قم و پلاکارد یکی از طلاب در این همایش بود.

در پلاکاردی که یکی از این طلاب در مراسم به دست داشت، آمده بود: «ای آنکه مذاکره شعارت، استخر فرح در انتظارت!»

پیش از این نیز مسئله تهدید نمایندگان به مواردی چون مرگ و رد صلاحیت در دوره بعد انتخابات وجود داشت و با اوج‌گیری دوباره این موارد اکثریت نمایندگان از هیات رئیسه و شخص رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی و حل و فصل این مسئله را دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار