لاریجانی نامه رهبری را قرائت کرد: مخالفتی ندارم

تهران (پانا) - رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز با قرائت نامه رهبر انقلاب مخالفت نداشتن ایشان با تصویب لوایح مربوط به FATF را اعلام کرد.

کد مطلب: ۸۶۰۱۷۸
لینک کوتاه کپی شد
لاریجانی نامه رهبری را قرائت کرد: مخالفتی ندارم

علی لاریجانی در پاسخ به تذکر سید حسین نقوی حسینی، نماینده اصولگرای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلش شورای اسلامی، درباره مخالفت رهبر انقلاب با تصویب لوایح 4 گانه در ارتباط با FATF اظهار کرد:البته من پیش از این در این باره توضیح داده بود ولی چون شما از حضرت آقا نام بردید من دوباره این مسئله را باید بگویم البته خوب هم نیست که در جامعهچنین تلقی شود که مجلس خلاف نظر رهبری در حال انجام اقدامی است.

او ادامه داد: شما همه می‌دانید که ما وقتی نظری از رهبری به ما برسد همه ما مطاع خواهیم بود و اقدامات مد نظر ایشان را انجام خواهیم داد‌. در موارد متعددی بوده است که رهبر انقلاب نظری داشته‌اند که نظر ایشان عملیاتی کرده‌ایم.

لاریجانی با اشاره به جزئیات نشست غیرعلنی مجلس، افزود: در نشست غیر علنی توضیح دادم فکر می‌کردم شما متوجه این مسئله شده باشید من آنجا عرض کردم بعد از اینکه رهبری در جلسه با نمایندگان نکاتی را بیان فرمودند تلقی این بود که ایشان مخالف بررسی CFT در مجلس هستند به همین دلیل بررسی این مسئله را دو ماه به تأخیر انداختیم و دو ماه مسکوت گذاشتیم اما لازم بود که سوال شود تا تعیین تکلیف صورت بگیرد چون دستگاه‌های مختلف هم با بنده و هم دفتر رهبری نامه‌نگاری می‌کردند و مشکلات را می‌گفتند. بنا بر‌این من از دفتر رهبری سوال کردم که آیا نظر ایشان این است که ما این لایحه را در مجلس کنار بگذاریم ایشان نظرشان را اعلام کردند که من نظر رهبری را در جلسه غیرعلنی خواندم اما چون شما دوباره گفتید دوباره نظر ایشان را می‌خوانم.

متن پاسخ دفتر رهبری به نقل از علی لاریجانی به شرح زیر است:

«جناب آقای دکتر لاریجانی

رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

در پی استفساریه تلفنی جنابعالی نسبت به مخالفت یا عدم مخالفت مقام معظم رهبری با بررسی کنوانسیون‌ها در مجلس شورای اسلامی به دنبال فرمایشات معظم له در دیدار با نمایندگان یا مقام معظم رهبری فرمودند آنچه که من در دیدار با نمایندگان راجع به لوایح 4 گانه و کنوانسیو‌ن‌ها گفتم مربوط به اصل کنوانسیون‌ها بود نه کنوانسیونی خاص، لذا با بررسی این لوایح در مجلس شورای اسلامی مخالفتی ندارم تا مسیر قانونی خود را طی کند.

تصویر فوق در زمان استفسار به طور شفاهی به جنابعالی ابلاغ شده بود.»

لاریجانی همچنین گفت که این نامه از سوی آقای حجازی از دفتر مقام معظم رهبری برای او ارسال شده است.

رئیس مجلس متذکر شد: ما مسیر حق را دنبال کردیم بنابر این اگر ما نظر رهبری را می‌خواهیم تا مجلس بررسی عادلانه انجام دهد نظر رهبری همین است که گفتم.

لاریجانی در بخش دیگری از اظهارات خود در پاسخ به اظهارات نقوی حسینی درباره برگزاری جلسات تخصصی با موضوع FATF یادآور شد که در نوبت‌های مختلف جلساتی با حضور مقام‌های مسئول در وزارت امور خارجه، وزارت اقتصاد، وزارت اطلاعات، شورای نگهبان و اطلاعات سپاه برگزار شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار