سیدمحمد بطحایی شیوه‌نامه اجرایی انتخابات شورای دانش‌آموزی را ابلاغ کرد؛

جزئیات بیست‌و‌یکمین دوره انتخابات شورای دانش‌آموزی

تهران (پانا) - وزیر آموزش‌ و پرورش بخشنامه و شیوه‌نامه برگزاری بیست‌و‌یکمین دوره انتخابات شورای دانش‌آموزی را به مدارس سراسر کشور ابلاغ کرد.

کد مطلب: ۸۵۹۹۲۸
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات بیست‌و‌یکمین دوره انتخابات شورای دانش‌آموزی

سید‌محمد بطحایی در بخشنامه‌ای به اداره‌های کل استان‌ها، مناطق، نواحی و مدارس زمان برگزاری انتخابات شورای دانش‌آموزی را برای همه مدارس ابتدایی (دوره اول و دوم)، متوسطه اول و متوسطه دوم، اول آبان اعلام کرد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین شیوه‌نامه اجرایی شورای دانش‌آموزی را که از سوی معاونت پرورشی و فرهنگی تهیه شده است ابلاغ کرد. به استناد ماده 18 آئین‌نامه اجرایی مدارس مصوب شورای عالی آموزش و پرورش، شورای دانش‌آموزش ظرفیت و فرصت مناسبی برای حضور بانشاط و تاثیر‌گذار آینده‌سازان کشور در تصمیم‌سازی و مشارکت دانش‌آموزان در فعالیت‌های آموزش و تربیتی مدارس است.

طبق این شیوه‌نامه شورای دانش‌آموزی در همه مدارس ابتدایی، متوسطه اول و دوم، اعم از روستایی، شهری، عشایری، استثنایی، دخنرانه، پسرانه، دولتی، غیرانتفاعی در داخل و مدارس ایرانی خارج از کشور تشکیل می‌شود و انتخاب آن به صورت هماهنگ در همه مدارس در نیمه اول آبان با پیام وزیر آموزش و پرورش آغاز می‌شود.

البته مدارس عشایری به علت کوچ پاییزه مجاز هستند انتخابات را حداکثر تا 20 آبان به تاخیر بیاندازند. دانش‌آموزان بعد از ثبت‌نام تا 5 روز فرصت تبلیغ دارند و در روز برگزاری انتخابات تبلیغات ممنوع است.

ترکیب اعضای شورای دانش‌آموزی هم طبق جداول زیر خواهد بود:

ترکیب اعضای شورای دانش‌آموزی در مدارس ابتدایی:

ترکیب اعضای شورای دانش‌آموزی در مدارس ابتدایی:

بر اساس الزامات شیوه‌نامه شورای دانش‌آموزی، در مدارس ابتدایی دانش‌آموزان پایه سوم به بالا حق رای دادن و کاندیدا شدن در انتخابات شورای دانش‌آموزی را دارند. همچنین در مدارس مختلط روستایی حضور مدیر یا یکی از مسئولان مدرسه در همه جلسات شورای دانش‌آموزی الزامی است و روسای شوراهای دانش‌آموزی هر سه دوره تحصیلی به عنوان مشاور دانش‌آموزی مدیر تلقی می‌شود و ابلاغ دریافت می‌کنند.

جزئیات بخشنامه و شیوه‌نامه بیست‌و‌یکمین دوره انتخابات شورای دانش‌آموزی را اینجا بخوانید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار