مالیات ۱۲۹ میلیون دلاری برای ستاره فراری سینمای چین

تهران (پانا) - بازیگر ۳۷ ساله چینی که از میانه‌های تابستان امسال ناپدید شده، باید تا آخرین روز سال ۱۲۹ میلیون دلار مالیات بدهد یا به زندان برود.

کد مطلب: ۸۵۹۴۶۰
لینک کوتاه کپی شد
مالیات ۱۲۹ میلیون دلاری برای ستاره فراری سینمای چین

به گزارش بی‌بی‌سی، فان بینگ‌بینگ و شرکت‌های تحت مدیریت او به دلیل تخلف مالیاتی به پرداخت 833 میلیون یوان (129 میلیون دلار) جریمه محکوم شده‌اند. فان که از پولسازترین و محبوب‌ترین بازیگران سینمای چین است، با شرکت‌هایی چون مرسدس بنز و کارتیه قرارداد همکاری بسته اما از حدود سه ماه پیش خبری از او نیست و برخی احتمال می‌دادند این غیبت خودخواسته شاید به دلیل فرار مالیاتی باشد.

بر اساس آنچه خبرگزاری رسمی شینهوا اعلام کرده، اگر بینگ‌بینگ تا آخرین روز سال جاری میلادی یعنی 31 دسامبر 2018 حدود 225 میلیون یوان مالیات عقب‌افتاده و جریمه‌های آن را به حساب دولت واریز کند، پرونده کیفری برایش باز نمی‌شود. او از جمله بازیگران چینی است که با بستن همزمان دو قرارداد از دادن مالیات واقعی درآمد خود فرار می‌کنند؛ یک قرارداد صوری با رقم بسیار پایین برای ارسال به اداره مالیات و قراردادی دیگر با دریافت واقعی.

بینگ‌بینگ که از دو دهه پیش در سینمای چین فعال است و در دنیا با بازی در فیلم هالیوودی «مردان ایکس: روزهای آینده گذشته» شناخته می‌شود، سال 2017 با درآمد خالص 43 میلیون دلار در صدر فهرست پردرآمدترین چهره‌های نامدار چین قرار گرفت. او قرار است همراه با جسیکا چستین و پنه‌لوپه کروز در آینده نزدیک در تریلر جاسوسی «355» در سینمای هالیوود ایفای نقش کند.

برخورد دولت چین با بینگ‌بینگ بسان هشداری جدی به دیگر بازیگران و چهره‌های مشهور صنعت سرگرمی است که معمولا از دادن مالیات بر درآمد خود فرار می‌کنند. وقتی خبر قرارداد سنگین این بازیگر سرشناس برای بازی در «حمله هوایی» در کنار بروس ویلیس به رسانه‌ها راه یافت، او ناگهان از نظرها ناپدید شد. آخرین حضور رسمی فان در انظار عمومی و شبکه‌های اجتماعی سه ماه پیش در یک بیمارستان کودکان بود.

برخی نزدیکان و وکلای بینگ‌بینگ با همکاری مقام‌های رسمی اداره مالیات اسناد و مدارک درآمدهای او را سوزانده و از بین برده‌اند تا از دادن مالیات فرار کنند. هر چند خود بینگ‌بینگ با انتشار پیامی در صفحه رسمی خود در فضای مجازی از آنچه اتفاق افتاده اظهار تاسف کرد و نوشت: «من عمیقا از همه پوزش می‌خواهم و می‌دانم که باید به قانون احترام بگذارم. بدون حزب کمونیست و سیاست‌های خوب دولت و بدون عشق شما مردم فان بینگ‌بینگ وجود ندارد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار