مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی خبر داد

پذیرش 1600 کودک به فرزندخواندگی در سال گذشته

تهران (پانا) - مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت در سال گذشته هزار و 600 کودک به فرزندخواندگی پذیرفته شده‌اند که این آمار با تسهیل قانون فرزندخواندگی رشد 50 درصدی داشته است.

کد مطلب: ۸۵۹۳۱۷
لینک کوتاه کپی شد
پذیرش 1600 کودک به فرزندخواندگی در سال گذشته

محمد نفریه در نشست هفته‌ ملی کودک با بیان اینکه شعار امسال هفته‌ کودک «آینده را باید ساخت» تعیین شده است، توضیح داد: اکنون تعداد 8 هزار و 500 کودک تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند که در 640 مرکز نگهداری می‌شوند.

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی با بیان اینکه ۶۰۰ مرکز در بخش دولتی و خیریه‌ای فعال هستند، گفت: هزار و 450 نفر از کودکان در 34 شیرخوارگاه دولتی کشور پذیرش شده‌اند و 15 هزار و 700 کودک نیز در خانواده‌هایشان به سر می‌برند.

وی افزود: سیاست سازمان بهزیستی نگهداری کودکان در مراکز جداگانه نیست‌ بلکه تلاش می‌شود تا این کودکان در کنار خانواده‌شان نگهداری شوند.

نفریه ادامه داد: یارانه امسال تخصیص یافته به هر کودک ماهانه بیش از 500 هزار تومان است که به کودکانی که با حکم قاضی تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند و در خانواده‌های سببی، نسبی یا خانواده‌ جایگزین به سر می‌برند، پرداخت می‌شود.

این مقام مسئول در سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: ۲۵ هزار و ۵۵۰ کودک به طور کلی تحت سرپرستی سازمان بهزیستی قرار دارند و در سال گذشته هزار و 600 کودک به فرزندخواندگی قبول شدند و از سال 92 که قانون حمایت از کودکان تغییر کرده است، فرایند فرزندخواندگی تسهیل شده است که شاهد رشد ۵۰ درصدی این آمار هستیم

وی ادامه داد: در سال گذشته همچنین 382 کودک نیز به شکل امین موقت واگذار شدند از طرفی بر اساس قانون سال 92 کودکان بدسرپرست نیز می‌توانند به فرزندخواندگی قبول شوند.

مدیر کل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه 648 کودک تحت پوشش سازمان بهزیستی به بالای ۱۸ سال رسیده‌اند و از مرکز خارج شده‌اند، گفت: سازمان بهزیستی هزینه تحصیل این افراد را تا مقطع دکترا پرداخت می‌کند و تا پنج سال بعد از ترخیص نیز تحت نظارت سازمان بهزیستی قرار دارند.

وی با اشاره به آمار دانش‌آموزان تحت پوشش سازمان بهزیستی گفت: در مجموع 17 هزار و 928 دانش‌آموز ‌تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند و هزار و 423 دانشجو نیز تحت پوشش این سازمان هستند.

نفریه ادامه داد: همچنین 15 هزار و 500 کودک در مهدهای کودک‌ سازمان بهزیستی مشغول آموزش هستند و 6 هزار و 500 روستامهد و هزار و 400 مهد حاشیه‌ای نیز مشغول فعالیت هستند و 7 هزار و 500 کودک نیز در مهدهای شهری قرار دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار