معاون اجتماعی بهزیستی: شهرداری تهران ضابطه‌ای درباره ساماندهی زباله‌گردها ندارد

شهرداری باید به موضوع کودکان زباله‌گرد گود محمودآباد ورود جدی کند

تهران (پانا) - معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با اعلام اینکه کار کودکان زیر ۱۵ سال ممنوع است درباره وضع بهداشتی کودکان زباله‌گرد گود محمودآباد شهرری گفت شهرداری تهران باید ورود جدی‌تری در این زمینه داشته باشد.

کد مطلب: ۸۵۹۲۰۴
لینک کوتاه کپی شد
معاون اجتماعی بهزیستی: شهرداری تهران ضابطه‌ای درباره ساماندهی زباله‌گردها  ندارد

حبیب الله مسعودی‌فرید در نشست خبری هفته ملی کودک در پاسخ به سوال پانا درباره وضع بهداشتی کودکان زباله‌گرد در گود محمودآباد اظهار کرد: در این باره چندین جلسه با شهرداری برگزار کردیم. قرار بود شهرداری با پیمانکاران صحبت و این موضوع را ساماندهی کند چون کار کودکان زیر ۱۵ سال ممنوع است و در صورت نیاز، کار کودکان ۱۵ تا ۱۸ سال تحت عنوان «کار شایسته» تلقی می‌شود و به هیچ وجه زباله‌گردی جزو این مشاغل نیست.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: از شهرداری درخواست کردیم ورود جدی‌تری به موضوع زباله‌گردان به ویژه در محمودآباد داشته باشند. دو سه سال است که در این زمینه ورود کرده‌ایم. متاسفانه شهرداری تهران هیچ ضابطه‌ای درباره موضوع زباله و ساماندهی این موضوع ندارد و از شهرداری می‌خواهیم که ورود محکم‌تری به موضوع زباله‌گردی داشته باشد تا این موضوع خاتمه یابد.

وی ادامه داد: متاسفانه تفکیک زباله از مبدا در کشور ما انجام نمی‌شود و به نظر می‌رسد یکی از اقداماتی که ضرورت دارد انجام شود موضوع تفکیک زباله از مبدا است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار