ماجرای پیامک‌های‌عجیبی که برای نمایندگان فرستاده شد +عکس

تهران (پانا) - شمارش معکوس برای بررسی لایحه الحاق به کنوانسیون بین‌المللی منع تامین مالی تروریسم آغاز شده است اما هنوز حاشیه‌سازی‌ها و تلاش برای تصویب نشدنش ادامه دارد.

کد مطلب: ۸۵۹۱۸۸
لینک کوتاه کپی شد
ماجرای پیامک‌های‌عجیبی که برای نمایندگان فرستاده شد +عکس

عصر ایران نوشت: «ملاک عمل برایم خنثی‌کردن نقشه شوم دشمن است نه اس‌ام اس یا طومار نویسی و تهدید‌هایی که نمی‌دانیم منابع تامین هزینه‌های آنها کجاست و چه کسانی در سازماندهی آنها نقش دارند؟ واقعا برای ما مبهم است که پول ارسال روزانه هزار اس‌ام‌اس تهدیدآمیز به نمایندگان برای مخالفت با FATF یا CFT از کجا تامین می‌شود؟ همین سبب می‌شود که من در حسن‌نیت آنها تردید کنم.» این صحبت‌هایی است حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی به زبان می‌آورد.

صدای اعتراض فلاحت پیشه که بلند شد مشخص شد این سیل پیامک ها تنها تلفن همراه رئیس کمیسیون امنیت را هدف قرار نداده و دیگر نمایندگان هم از این پیامک ها بی نصیب نبودند. جلال میرزایی نماینده مردم ایلام با شکایت از خیل پیامک ها در مقابله با FATF به خبرآنلاین گفت: به اعتقاد من یک جریان پیچیده ای پشت تلاش برای به تصویب نرسیدن این لوایح وجود دارد به ویژه آنکه می دانیم بیشترین ضرر از پیوستن به این کنوانسیون ها متوجه منافع اسرائیل،آمریکا و عربستان می شود.

نکته قابل توجه اینکه بیشترین پیامک های ارسالی برای نمایندگان با پیش شماره 0915 بوده است یعنی دوباره در این مخالفت ها هم پای مشهد در میان است. البته رتبه 0912 و 0911 هم چندان پایین نبوده و بخش زیادی از پیامک ها با این پیش شماره ها ارسال شده است.

هرچند چندسالی است رویه ارسال پیامک ان هم در حجم انبوه رویه‌ای برای تحت تاثیر قرار دادن مجلس شده اما گویا این استراتژی اخیرا یک تغییر تاکتیکی داشته است. وقتی باب صحبت درباره این پیامک ها با نمایندگان باز شد آنها به یک تغییر رویه اشاره می کردند و می گفتند برخلاف دفعه قبل اینبار بار تهدید و توهین کمتر بود و به نظر می رسد دست‌های پشت پرده برای سازماندهی این پیامک‌ها تلاش کردند با روش رقیق تری میدان را به دست بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار