صدور کدهای بورسی نزدیک 2.5 برابر شد

تهران (پانا) -  همزمان با کاهش جذابیت بازار ارز و طلا و شکل‌گیری صف‌های فروش، افزایش جذابیت بازار سرمایه و درخواست‌ها برای ورود به بورس در کارگزاری‌ها را شاهدیم به طوری که میزان صدور کدهای سهامداری در نیمه نخست امسال نسبت به پارسال نزدیک 2.5 برابر افزایش یافت.

کد مطلب: ۸۵۹۱۵۶
لینک کوتاه کپی شد
صدور کدهای بورسی نزدیک 2.5 برابر شد

رکوردشکنی‌های پی در پی شاخص و افزایش سوددهی شرکت‌های بورسی از یک سو و همچنین کاهش و یا توقف بازدهی بازارهای دیگر مانند ارز و طلا از سوی دیگر سبب شده است که شاهد حرکت موج بزرگی از سرمایه‌گذاران به سوی بازار سرمایه باشیم.
نزدیک‌شدن شاخص بورس به مرز 200 هزار واحد و افت شدید نرخ ارز باعث شده است نقدینگی‌های جدیدی روانه بازار سرمایه شود و صف‌های درخواست صدور کد سهامداری در مقابل کارگزاری‌ها شکل بگیرد.
بر اساس گزارش‌ها، در نیمه نخست امسال 534 هزار کد سهامداری جدید صادر شده است در حالی که در مدت مشابه سال 96 تعداد 218 هزار کد صادر شده بود که نشان‌دهنده رشد بیش از 2.4 برابری است.
در ماه‌های مرداد و شهریور امسال نیز میزان صدور کدهای سهامداری از تعداد 60 هزار کد در سال گذشته به 142 هزار کد در مدت مشابه امسال افزایش داشته است.
اکنون تعداد کدهای سهامداری به رقم 10 میلیون و 483 هزار کد می‌رسد و بنابراین بیش از 10 میلیون و 377 هزار سهامدار حقیقی و 106 هزار سهامدار حقوقی در بازار سرمایه ایران فعالند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار