رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس :‌ برای تقویت پول ملی تلاش شود

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر تقویت پول ملی می‌‌گوید ارز ناموس بانک مرکزی است و باید برای حفظ ارزش آن از ابزار‌های بانک مرکزی استفاده شود.

کد مطلب: ۸۵۹۱۳۲
لینک کوتاه کپی شد
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس :‌  برای تقویت پول ملی تلاش شود

به گزارش صدا و سیما، محمدرضا پورابراهیمی در ارتباط تلفنی با برنامه گفتگوی شبکه دو سیما افزود: متأسفانه در 2 ماه اخیر، خلاف ماه‌های اول سال، شاهد مداخله‌نکردن بانک مرکزی در بازار ارز بودیم و این موضوع یکی از علل ایجاد التهاب‌های روانی و افزایش نرخ ارز بود.
وی ادامه داد: در مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی کشور با حضور سران قوا اختیارات بانک مرکزی را افزایش دادیم تا اقدام‌های لازم را انجام دهد.
پورابراهیمی افزود: یکی از اقدام‌های مثبت انجام‌شده این بود که بانک مرکزی بتواند از منابع مربوط به صادرات غیرنفتی، تعادل را ایجاد کند و همچنین بتواند از انتشار ابزارهای مرتبط با حوزه ارز هم استفاده کند.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ورود بانک مرکزی به مدیریت نقدینگی به کشور را یکی دیگر از علل کاهش نرخ ارز دانست و اضافه کرد: صرافی‌ها را هم کنار گذاشته بودند اما با مدیریت جدید بانک مرکزی، اختیار بیشتر به صرافی‌ها داده شد و محدودیت‌های انتقال ارز به کشور نیز برداشته و حجم زیادی ارز وارد کشور شد.
وی با بیان اینکه مجموعه این تصمیم‌ها و اقدام‌ها در کاهش نرخ ارز، اثر گذاشت، گفت: امیدواریم با این رویکرد جدید و افزایش اختیارات بانک مرکزی، نرخ ارز متعادل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار