مربی کانون پرورش فکری: شادی، رشد مهارت‌ها و استقلال شخصیتی از نتایج حضور در کلاس‌های گروهی هنری است

تهران (پانا) – یکی از مربیان هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان آموختن مهارتها و استقلال شخصیتی را از نتایج شرکت دانش‌آموزان در دوره‌های هنری می‌داند.

کد مطلب: ۸۵۹۰۴۵
لینک کوتاه کپی شد
مربی کانون پرورش فکری: شادی، رشد مهارت‌ها و استقلال شخصیتی از نتایج حضور در کلاس‌های گروهی هنری است

این روزها کسانی که به ساختمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب قدم می‌گذارند به ناگاه مجذوب و مبهوت صدها اثر هنری اعم از نقاشی و مجسمه‌سازی، عکاسی و صنایع دستی می‌شوند که دیوارهای و میزهای محل نمایشگاه را پوشانده‌اند و رنگین کمانی از نقش و رنگ آفرینده‌اند که جلوه‌ای از هنر کودکان این مرز و بوم را در معرض دید تماشاگران قرار داده است.

نمایشگاه فعالیت‌های تابستانی هنرجویان کانون که هرسال در آغاز فصل پاییز برگزار میشود محل عرضه آثار هنری هنرجویانی است که در کلاس‌های تابستانی کانون در شاخه‌های مختلف هنری حضور داشتند و ماحصل این فعالیت‌ها و تجارب تابستانی را با تولید یک اثر هنری در اینجا به یادگار گذاشته‌اند.

فرصتی برای رشد مهارت‌ها در کودکان

مریم لواسانی مربی اوریگامی کانون که به عنوان یکی از مسئولان کانون در نمایشگاه حضور دارد درباره آثار به نمایش گذاشته‌شده می‌گوید: اینها همگی کارهای هنرجویان مرکز آفرینش‌های هنری کانون در فصل تابستان است که گروهی از کودکان 4 تا 16 ساله را دربر می‌گیرد.

او درباره نوع آثار این نمایشگاه گفت: این آثار شامل نقاشی، کلاژ، خوشنویسی، پتینه‌دوزی روی سفال، نقاشی روی سفال، دوخت تزئینی نمد، مجسمه‌سازی با مفتول، ظریف‌بری با چوب، معرق، چرم‌دوزی، ملیله کاغذی، چاپ و تصویرسازی است که هنرجویان طی حضور در کلاش‌های تابستانه تولید کردند.

این مربی کانون درباره آثار این کلاس‌ها بر شکل‌گیری شخصیت کودکان گفت: بچه ها در این دوره‌ها هم شاد هستند و هم مهارت‌های‌شان رشد می‌کند. علاوه بر این بچه‌ها در این کلاس‌ها نظم در کارها را یاد می‌گیرند و می‌آموزند صرفه‌جویی کنند و کارها را بدون کمک مادر و مربی انجام دهند. به این ترتیب به سوی بهتر زندگی کردن سوق پیدا می‌کنند.

دوست‌یابی بر اساس علایق مشترک

سمانه محبوبی دانش‌آموز دوره ابتدایی که در دوره نقاشی کانون در فصل تابستان شرکت کرده است دوره‌های هنری کانون را فرصتی برای یادگیری یک رشته هنری، و همچنین آشنایی با سایر دانش‌آموزان دارای علایق مشترک می داند که نهایتا به یافتن دوستانی جدید ختم می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار