سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان درمیان خبرداد:

مراقبت فعال مرغداری های گوشتی توسط شبکه دامپزشکی شهرستان

خراسان جنوبی، درمیان (پانا) - سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان درمیان گفت: مراقبت‌های فعال مرغداری‌های شهرستان درمیان به صورت مداوم در حال انجام است و بیشترین تعداد مراقبت فعال در سطح استان توسط شبکه دامپزشکی درمیان انجام پذیرفت.

کد مطلب: ۸۵۸۸۳۷
لینک کوتاه کپی شد
مراقبت فعال مرغداری های گوشتی توسط شبکه دامپزشکی شهرستان

مهدی عارفی نیا سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان درمیان بیان داشت: با توجه به تراکم بالای مرغداری های شهرستان و هم مرز بودن با کشور افغانستان و در راستای پایش میزان تیتر گله‌های طیور علیه بیماری‌های شایع منطقه و نظارت بر عملکرد و کارآیی واکسیناسیون در سالن‌های پرورشی‌، نقصهایی که در مرغداری‌های قدیمی و سنتی وجود دارد و همچنین بنا به ضروریات حفظ و پایداری سلامت غذایی، انجام مراقبت‌های فعال قبل از جوجه ریزی و حین فعالیت های مرغداری و در مواردی پس از بارگیری، بسیار ضروری است.این امر به صورت مداوم در سطح شهرستان صورت می‌پذیرد و در راستای حل مشکلات قدم‌های متناسب و پیاپی برداشته شده، تذکرات و راهنمایی‌های لازم ارایه شده و تعهدات لازم نیز اخذ می‌گردد.

وی تصریح کرد: وجود شرایط بهداشتی مناسب از ضروریات اولیه مرغداری است به طور مثال می‌توان به وجود چاه تلفات با عمق مناسب و فعال بودن حوضچه‌های ضدعفونی ورودی و وجود داکت و حوضچه زیر آن اشاره کرد.

وی در پایان افزود: امیدواریم بتوانیم در سطح شهرستان به گونه ای عمل نماییم که فعالیت های مرغداری از نظم مطلوبی برخوردار گردیده و شاهد کاهش تلفات و بیماری‌ها در این منطقه باشیم.

در شهرستان درمیان مراقبت‌های فعال در سطح مرغداری‌ها بصورت مداوم و با دقت بالا در حال انجام میباشد و فعالیت‌های مراکز پرورش مرغ گوشتی تحت نظارت این شبکه بوده و با متخلفان برخورد قانونی می‌گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار