همدان رتبه سوم کشور در مصرف قلیان

همدان (پانا) - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: همدان رتبه سوم کشور در مصرف قلیان را به خود اختصاص داده است.

کد مطلب: ۸۵۸۱۶۶
لینک کوتاه کپی شد
همدان رتبه سوم کشور در مصرف قلیان

جلال الدین امیری در مراسمی که به مناسبت روز جهانی بهداشت محیط در مرکز همایش‌های دانشگاه‌ علوم پزشکی همدان برگزار شد به 38 هزار مورد بازرسی بهداشتی از اماکن بین‌راهی در ماه محرم اشاره کرد و افزود: جلسات آموزشی برای 2 هزار و 800 نفر از اعضای تکایا برگزار شد و 41 تن مواد غذایی فاسد معدوم شد.

وی بر نظارت بر عرضه قلیان و دخانیات و تعطیلی 14 مرکز عرضه کننده قلیان، تشدید نظارت‌ها در خارج از ساعات کاری، پوشش استخرها با شبکه ‌ جدید الکترولیز نمک اشاره و خاطرنشان کرد: همدان رتبه سوم کشور در مصرف قلیان را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: ساماندهی دفع پسماندهای شیمیایی و دارویی نیز یکی دیگر از کارهای بزرگی است که در تعداد محدودی از شهرها از جمله همدان اجرایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان هم گفت: در کشور با بخش زیادی از مؤلفه‌های آلودگی آب، خاک و هوا مواجه هستیم و در استان همدان هم با معضل کم آبی و بی‌آبی روبه‌رو هستیم و بخشی از این مسائل به بهداشت محیط باز می‌گردد.

سید حبیب‌ا... موسوی‌بهار اظهار کرد: باید از بخش خصوصی در نظارت‌های بهداشتی برای عملکردی بهتر استفاده کرد.

در پایان مراسم از فعالان عرصه بهداشت محیط و حرفه‌ای استان و 10 نهاد که در طول سال با معاونت بهداشتی همکاری داشتند، قدردانی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار