مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی: تبریز به 40 ایستگاه آتش‌نشانی نیاز دارد

تبریز (پانا)- مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی گفت: با توجه به وسعت بیش از یک هزار و 780 کیلومتر مربعی تبریز این شهر به 40 ایستگاه آتش نشانی نیاز دارد.

کد مطلب: ۸۵۸۱۱۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی: تبریز به 40 ایستگاه آتش‌نشانی نیاز دارد

مرتضی علیخانی در آیین بهره برداری از سالن های چندمنظوره «حوزه مدیریت و آموزش شهروندی در حوادث غیرمترقبه» سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز افزود: هم اکنون حدود 22 ایستگاه آتش نشانی در این شهر وجود دارد که امید است تا پایان سال 98 این تعداد به 40 ایستگاه برسد.

وی اظهار داشت: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز نه به پشتوانه تجهیزات و امکانات، بلکه به پشتوانه نیروی انسانی باتجربه و تربیت یافته به عنوان موفق ترین سازمان های آتش نشانی کشور شناخته می شود.

علیخانی ادامه دادد: آموزش و پیشگیری از مهم ترین موضوعات پیگیری شهرداری تبریز و استفاده از نیروهای بازنشسته برای آموزش اقدام پسندیده است.

شهردار تبریز نیز در این آیین با اشاره به نقش آموزش های شهروندی در کاهش حوادث شهری گفت: در نیمه نخست سال گذشته 50 مورد حادثه آتش سوزی در این شهر روی داد که این تعداد در نیمه نخست امسال در اثر سرمایه گذاری کلان و آموزش های شهروندی به حدود 20 مورد کاهش یافت.

ایرج شهین باهر با اشاره به اینکه تاکنون هشت کانال مهار سیلاب در تبریز احداث شده و طرح های مشابه دیگر نیز در حال احداث است، اظهار داشت: میزان وقوع آبگرفتگی و سیلاب با وجود بارش های زیاد بسیار کمتر شده است.

شهردار تبریز با بیان اینکه ایجاد زیرساخت های شهری از اولویت های شهرداری است، یادآوری کرد: با وجود مشکلات اقتصادی جامعه، در بودجه ۹۷ بیشترین اعتبار برای سازمان آتش نشانی شهرداری تبریز پیش بینی شده و تاکنون 2 ایستگاه آتش نشانی افتتاح و یک ایستگاه دیگر پس از تجهیز مورد بهره برداری قرار می گیرد.

شهین باهر ادامه داد: با افتتاح ایستگاه های جدید، تعداد ایستگاه های آتش نشانی کلانشهر تبریز به ۲۳ ایستگاه افزایش می یابد.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته آتش نشانی و ایمنی گفت: آتش نشانان در راه آسایش، رفاه و ایمنی مردم بدون منت قدم برمی دارند که باید از زحمات آنان قدردانی شود.

در این آیین از سالن های چندمنظوره «حوزه مدیریت و آموزش شهروندی در حوادث غیرمترقبه » سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز بهره برداری و به مناسبت هفتم مهر روز آتش نشانی و خدمات ایمنی، رژه نیروهای سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار