در گفت وگو با پانا

جعفرزاده، نماینده مجلس: سوداگران قاچاق کالا با تصویب FATF ضربه سختی خواهند خورد

تهران (پانا) - عضو هیات رئیسه فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی خطاب به ارسال کنندگان پیامک‌های تهدیدآمیز درباره لوایح مرتبط با FATF گفت که این افراد باید ببینند که چه گروه و افرادی با تصویب این لوایح ضربه می‌خورند و منافع آنها با خطر مواجه می‌شود.

کد مطلب: ۸۵۸۰۷۷
لینک کوتاه کپی شد
جعفرزاده، نماینده مجلس: سوداگران قاچاق کالا با تصویب FATF ضربه سختی خواهند خورد

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اوج گیری دوباره ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز درباره FATF به نمایندگان مجلس، اظهار کرد: «اینکه مردم نظرات خود را به نمایندگان خود در خانه ملت اعلام کنند، امری درست است ولی بعضی از این موارد را گروه و تعدادی خاص با هدف ایجاد یک نوع فضا و جو روانی مطرح می‌کنند تا خود را به عنوان جو قالب جامعه بقبولانند و نماینده مجلس و رای او به طرح‌ها و لوایح را تحت تاثیر قرار دهند.»

او ادامه داد: «البته من فکر می‌کنم که عمده همکاران ما در مجلس دارای آن پختگی و بلوغ اجتماعی هستند که این موج ساختگی پیامکی را تشخیص دهند و تحت تاثیر آن قرار نگیرند.»

عضو هیات رئیسه فراکسیون مستقلین تصریح کرد: «اخیرا هجمه بسیار سنگینی در قالب FATF و لوایح چهارگانه در ارتباط با آن به ویژه مسئله CFT با پیامک های تهدید‌آمیز که بعضا نیز همراه با توهین است به نمایندگان ارسال می‌شود.»

این نماینده نزدیک به جناح اصلاح‌طلب و اعتدالگرای مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که این پیامک‌ها برای او نیز ارسال شده است یا خیر، گفت: «برای شخص من چندین و چند پیامک با محتوای تهدید و توهین ارسال شده است.»

او درباره هدف ارسال این پیامک‌ها نیز بیان کرد: «ایجاد یک نوع فضای رعب و وحشت از اهداف اصلی این پیامک‌هاست.»

جعفرزاده ایمن آبادی یادآور شد: «در این پیامک‌ها بعضا الفاظی به کار برده می‌شود که بعضا الفاظ صحیح و درستی نیست.»

او افزود: «من به عنوان یک نماینده مجلس نمی‌توانم بگویم که این پیامک‌ها ساخته خوده فرد است چراکه اغلب این پیامک‌ها ساختاری واحد دارند که توسط چند ده نفر برای نمایندگان ارسال می‌شود. یعنی نوع پیامک‌ها یکسان است ولی شماره‌های ارسال‌کننده متفاوت هستند.»

این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره محتوای این پیامک ها نیز متذکر شد: «عمدتا در این پیامک‌ها مسئله FATF مطرح است ولی در بعضی از آن‌ها قسم به علی‌اصغر با سین و قاف نوشته شده است. در این پیامک‌ها به خون شهدای کربلا و دفاع مقدس نماینده را قسم می‌دهند.»

این عضو هیات رئیسه فراکسیون مستقلین در ادامه با اشاره به ارتباط دادن حمله تروریستی اهواز به مسئله لوایح چهارگانه در ارتباط با FATF گفت: «در پیامک‌ها هم این قبیل سوء استفاده‌ها و استفاده ابزاری از خون شهدا مشخص است. خون شهدای حمله تروریستی اهواز چه ارتباطی به FATF دارد؟ ما نه می‌گوییم FAFT خوب محض است و نه می‌گوییم بد مطلق است ولی توجه داشته باشید که در صورت تصویب نشدن این لوایح مشکلات بسیار زیادی برای کشور ایجاد خواهدشد.»

نماینده مردم رشت متذکر شد: «به این نکته هم توجه داشته باشید که برخی افراد در داخل کشور همچون سوداگران قاچاق کالا و افراد دخیل در امر قاچاق با تصویب لوایح مرتبط با FATF ضربه سختی خواهند خورد. بنابراین FATF نقاط مثبت و منفی را کنار هم دارد و ما می‌توانیم با استفاده از حق شرط و تحفظ خود وارد این کنوانسیون‌ها شویم. ما نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی هستیم و وظیفه ما ایجاب می‌کند که نقاط مثبت و منفی را در دو کفه ترازو قرار داده و تصمیم بگیریم.»

او خطاب به ارسال کنندگان این پیامک‌ها گفت: «پیام من به آن دسته از افرادی که این پیامک‌ها را ارسال می‌کنند و در آن از الفاظ زشت و تهدیدآمیز استفاده می‌کنند، این است که بروید و ببنید چه کسانی از نبود FATF سود می‌برند، چه گروهی علاقه به تحریم دارد تا با روش‌هایی آن‌ها را دور بزند، ارسال‌کنندگان این پیامک‌ها بروند و به این مسائل با دقت نگاه کنند. ما در یک جنگ هستیم و باید از هرگونه اقدام ناپخته‌ای پرهیز کنیم. باید با تدبیر عمل کرده و از فرصت‌ها نهایت استفاده را ببریم.»

جعفرزاده ایمن آبادی همچنین خاطرنشان کرد: «ما قصد گلایه از این پیامک‌ها را هم نداریم به هرحال ما نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی هستیم و به اصطلاح "پی این مسائل را به تن خود مالیده‌ایم" ولی واقعا چنین نیست که من و امثال من در مجلس با چندصد پیامک تحت تاثیر قرار بگیرند و رای خود را عوض کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار