حسینی، عضو کمیسیون برنامه تشریح کرد: جزئیات 2 بسته حمایتی دولت در برابر گرانی‌ها

تهران (پانا) - عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می‌گوید دولت ۲ بسته حمایتی با سه سناریو برای جبران گرانی‌ها در نظر دارد.

کد مطلب: ۸۵۸۰۱۸
لینک کوتاه کپی شد
حسینی، عضو کمیسیون برنامه تشریح کرد: جزئیات  2 بسته حمایتی دولت در برابر گرانی‌ها

به گزارش خانه ملت، محمد حسینی با اشاره به برنامه دولت برای ارائه بسته حمایتی اظهار کرد: دولت برای جبران گرانی‌ها و کمک به اقشار جامعه در جریان افزایش قیمت کالاها دو بسته تدوین کرده است، از این روی بسته معشیت عمومی و بسته معشیت ویژه را در نظر دارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: دولت در نظر دارد در بسته معیشت عمومی بتواند در جریان افزایش قیمت‌هایی که در کالاهای اساسی و مورد نیاز اقشار جامعه و تحت فشار قرار گرفتن اقشار حقوق‌بگیر، از منابع حاصل از نرخ و تاثیر ارز با سه سناریو از این قشر حمایت کند. نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس دهم شورای اسلامی در خصوص سناریوهای موجود گفت: پرداخت نقدی، بن کارت یا ارائه سبد کالای غذایی از جمله سناریوهای دولت است.

وی با اشاره به بسته معیشت ویژه توضیح داد: بسته حمایتی ویژه برای اقشار آسیب‌پذیر و افراد تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی است دولت می‌خواهد به این قشر خارج از بسته معیشت عمومی کمک کند و رقم بیشتری به شکل‌های مختلف به آنها اختصاص دهد.

حسینی با بررسی سناریوهای دولت برای ارائه بسته‌های حمایتی گفت: بر این باوریم که تزریق پول ضمن تغییر پایه پولی افزایش نقدینگی را به دنبال دارد و از این رو نظر بر این است که از این روش کمتر استفاده شود.

این نمانده مجلس ادامه داد: در خصوص روش بن کارت نگاه‌ها این است که مردم بتوانند از فروشگاه‌های خاص و کالاهای خاص بخرند، که تاکید بر این روش بیش از سایر سناریو‌ها است. وی در خصوص ارائه حمایت به صورت کوپن و سبد کالا اظهار کرد: با توجه به تجربه گذشته است شاید از بابت اینکه مستقیم کالا به دست مصرف‌کننده برسد نسبت به روش‌های دیگر بهتر است اما آثار فرهنگی خاص خود را دارد و باعث نگرانی سایر اقشار می‌شود و به نوعی احتکار مواد غذایی در خانه‌های شکل می‌گیرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس با بیان اینکه دولت روز یکشنبه برای ارائه بسته حمایتی در این کمیسیون حاضر می‌شود، گفت: انتظار می‌رود در این نشست نگرانی‌ها کمتر شود و در فضای کارشناسی نقطه ضعف‌های موجود برطرف تا کار پخته‌تری که آسیبی به کشور وارد نکند و باعث نگرانی اقشار نشود ارائه کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار