رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان غربی:

امسال آذربایجان غربی ۱۲ موکب برای زائران اربعین دایر می کند

ارومیه (پانا)- – رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان غربی از دایر شدن ۱۲ موکب خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی طی سالجاری توسط استان خبر داد.

کد مطلب: ۸۵۷۸۹۸
لینک کوتاه کپی شد
امسال آذربایجان غربی ۱۲ موکب برای زائران اربعین دایر می کند

حسن حسینی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان غربی در جلسه هماهنگی راه اندازی موکب های اربعین حسینی توسط استان با بیان اینکه ۱۲ موکب امسال توسط استان با هدف ارائه خدمات به بیش از پنج هزار زائر اربعین حسینی دایر می شود افزود: از ۲۳ مهرماه فعالیت موکب های آذربایجان غربی تا ۱۰ آبان ماه آغاز و تداوم خواهد یافت.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات رفاهی، غذا و خدمات رسانی نیازمندی های زائران از اهداف راه اندازی این موکب ها است اضافه کرد: ماموریت اصلی مواکب اربعین ، پرداخت به مسائل فرهنگی است و باید این مبحث با حساسیت زیادی پیگیری شود.

حسینی با اعلام اینکه جلوگیری از هرگونه اسراف و برپایی موکب‌ها در یک مسیر نزدیک بهم در دستور کار قرار دارد خاطرنشان کرد: امسال به دلیل تدابیر امنیتی در کشور عراق باید قوانین و مسایل امنیتی زائران باید نهایت همکاری را با موکب داران داشته باشند.

رئیس سازمان حج وزیارت آذربایجان غربی نیز در این نشست امسال موکب ها با رویکرد اداره کرد مردمی دایر می شوند افزود: امسال تلاش می شود به دلیل نیازمندیهای زائران بخشی از موکب ها در داخل کشور راه اندازی و ایجاد شود.

محمد رضا ندیری با اشاره به اوضاع امنیتی کشور عراق از موکب داران خواست ضمن اصل توجه به رضایمندی زائران قوانین کشور مقابل را رعایت کرده و از رقابت با موکب های عراقی پرهیز کنند.

وی با تاکید بر رعایت مسایل اعتقادی و فرهنگی عنوان کرد: موکب های ایرانی با هدف ارائه خدمات به زائران و کمک به کشور عراق برای برگزاری بهترین مراسم پیاده روی اربعین حسینی دایر می شود که باید این نکته مورد توجه قرار گیرد.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری و مسئول کمیته فرهنگی مواکب اربعین آذربایجان غربی نیز در این جلسه با بیان اینکه اربعین حسینی و آیین پیاده روی نشان دهنده عظمت اسلام و قیام حسینی به دنیا است افزود: این اقدام باید زمینه ساز ارتقای بعد اعتقادی و فرهنگی مردم شود.

حجت الاسلام محمد میرزایی با اشاره به اینکه در همایش عظیم پیاده روی اربعین باید فلسفه اصلی قیام حسینی به مردم و زائران تبیین شود اظهارداشت: با توجه به تاثیر همایش پیاده روی اربعین در گسترش دین اسلام در دنیا و خشم دشمنان باید موکب داران و زائران از دادن هر گونه زمینه سواستفاده از جمله اختلاف با موکب داران عراقی پرهیز کنند.

رعایت مسایل بهداشتی از جمله بیماری آنفولانزا در بین زائران، توجه به قوانین کشور عراق، توجه بعد اعتقادی و دینی قیام حسینی از دیگر موارد مورد تاکید در این نشست بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار