رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها د رگفت وگو با پانا مطرح کرد:

پیش‌بینی 110 هزار ناظر برای نظارت بر انتخابات شوراها/ردصلاحیت‌ها به گروه خاصی تعلق ندارد

خبرگزاری پانا:رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور از انتخاب 110 هزار ناظر برای نظارت بر انتخابات شوراها خبر داد و اعلام کرد: این تعداد باید به تایید هیات های نظارتی برسند که امیدوار هستیم این فرایند تا چهارم خرداد ماه به پایان برسد.

کد مطلب: ۸۵۷۰۸
لینک کوتاه کپی شد

محمدجواد کولیوند در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی پانا اظهار کرد: اینکه گفته می شود نظارت کافی در مورد انتخابات شوراها انجام نمی‌شود درست نیست، چرا که در استان ها، شهرها و بخش ها سیستم نظارتی بر اساس هیات عالی استان ها و هیات های نظارتی آنها تشکیل شده است.

رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها، افزود: تا کنون 110 هزار ناظر برای نظارت بر روند انتخابات شوراها پیش بینی شده چرا که دامنه کار در تایید صلاحیت های شوراها بسیار وسیع است و این انتخابات با انتخابات ریاست جمهوری و مجلس بسیار متفاوت است.

وی با بیان اینکه تمام فضاهای مورد نیاز برای انتخابات شوراها در نظر گرفته شده است ادامه داد: نظارت ها به صورت جدی پیگیری می شود و امروز تعداد افرادی که در هیات های اجرایی تایید شده اند باید به تایید هیات های نظارتی برسند؛ امیدوار هستیم این کار امروز به اتمام رسیده و اعلام شود.

کولیوند گفت: آنهایی که رد صلاحیت شده اند به هیات های نظارتی اعلام و افرادی که مورد تایید قرار گرفته اند نیز بررسی می شوند که البته این امور باید تا چهارم خرداد ماه به پایان برسد.

نایب رییس کمیسیون شوراها در خصوص برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک نیز توضیح داد: اکنون ما با وزارت کشور در حال مذاکراه هستیم تا بتوانیم فضای تعدادی از شعب را برای برگزاری انتخابات الکترونیک مهیا کنیم.

وی ادامه داد: البته این کار بستگی به شرایط پهنای باند اینترنت دارد بر همین اساس در نظر داریم تا تعدادی از شعب به صورت منتخب انتخابات را به صورت الکترونیک انجام دهند تا مقدمه ای برای به کارگیری گسترده آن در سایر انتخابات باشد.

رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای کشور درباره رد صلاحیت ها نیز اظهار کرد: آنگونه که گفته می شود رد صلاحیت ها به گروه خاصی تعلق داشته، درست نیست چرا که از تمام طیف ها و گروه های سیاسی در این رد صلاحیت ها دیده می شوند.

کولیوند درباره چگونگی رد صلاحیت افرادی که چند دوره عضو شورا بوده اند، گفت: به هر حال در هر دوره 4 ساله مواضع سیاسی، اجتماعی و فرهنگی افراد تغییر کرده و مشخص می شود همچنین صلاحیت آنها با توجه به عملکرد آنها صورت می گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار