حوزه جوانان توجه ویژه شود تا زمینه رشد جوانان فراهم شود

بوشهر(پانا)_نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت : اسلام به دستیابی مرجعیت علمی و تولید دانش و فناوری تاکیدات فراوانی دارد .

کد مطلب: ۸۵۶۶۴۸
لینک کوتاه کپی شد
حوزه جوانان توجه ویژه شود تا زمینه رشد جوانان فراهم شود

آیت‌الله صفایی بوشهری در آیین بازگشایی مدارس استان در مدرسه دخترانه فرزانگان شهرستان بوشهر گفت : امید می‌رود دانش‌آموزان با توجه به روند توسعه و پیشرفتی که در پیش است در مجامع آکادمیک حضور فعال و به مرجعیت علمی و تولید دانش دست یابند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر نقش دستیابی به مرجعیت علمی و رسیدن به فناوری روز دنیا در عدم وابستگی به دیگر کشورها گفت: اسلام به دستیابی مرجعیت علمی و تولید دانش و فناوری تاکیدات فراوانی دارد و دانش آموزان می‌توانند در این عرصه نقش آفرینی کنند.

آیت‌الله صفایی بوشهری گفت : در ساختار مهندسی پیشرفت یک نظام یکی از ارکان مهم حوزه دانش ، علم و فناوری است .

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه بسیاری از تمدن‌ها به سبب وابستگی به دیگر کشورها از بین رفت خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورها از جمله ایران که قرن‌ها دارای تمدن بزرگ علمی و فناوری بوده‌اند ولی به سبب بی توجهی سران رژیم‌های گذشته تمدن‌ها از بین رفت.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه دانش و علم زمینه توسعه و پیشرفت جوامع تسریع می‌دهد تصریح کرد: اگر کشوری پیشرفته می‌خواهیم که در نظم نوین جهانی نقش آفرینی کند باید از همان دوران پایه و پیش دبستانی به علم آموزی توجه شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، منابع انسانی، تجهیزات نرم‌افزاری و سخت افزاری و برنامه‌ریزی را در توسعه و پیشرفت مهم دانست و تاکید کرد: تدوین و تصویب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش زمینه توسعه و پیشرفت جامعه را فراهم می‌کند که با عملیاتی شدن این سند بسیاری از کم و کاستی‌های پیش‌روی آموزش و پرورش برطرف می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به وجود 700 کلاس تخریبی در استان بوشهر گفت : شان جوانان این استان تحصیل در محیط مناسب علمی همراه با استانداردهای آموزشی است که در این بخش همت مسئولان و خیران را می طلبد .

آیت‌الله صفایی بوشهری با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های آموزشی و تجهیزات آموزشی و آزمایشگاهی در مدارس خاطر نشان کرد: اگر علم در بستر شخصیت انسانی نباشد این علم در یک کالبد خام دچار اضمحلال می‌شود بلکه علم باید در خدمت انسان برای توسعه و پیشرفت جوامع باشد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر آینده جهان را در اختیار جوانان دانست و تصریح کرد: باید به حوزه جوانان توجه ویژه شود تا زمینه رشد جوانان فراهم شود تا این رشد به پیشرفت تبدیل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار