مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان:

جشن عاطفه‌ها، در واقع جشن اشاعه فرهنگ نیکوکاریست

زاهدان(پانا) مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: تمامی دانش آموزان استان باید به عنوان شرکت در یک برنامه تربیتی مهم، در جشن عاطفه ها کمک کنند.

کد مطلب: ۸۵۶۵۶۲
لینک کوتاه کپی شد
جشن عاطفه‌ها، در واقع جشن اشاعه فرهنگ نیکوکاریست

علیرضا نخعی صبح امروز در جلسه هماهنگی جشن عاطفه ها در محل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اظهار کرد: نیاز استان به حمایت موسسات خیریه در کمک به آموزش و پرورش استان وجود دارد لذا ما در زمینه بسیج ظرفیت‌های بالقوه خیریه و نیکوکاری، نیازمند تلاش بیشتری هستیم.

وی افزود: جشن عاطفه ها فرصتی هست برای تربیت فرهنگی اجتماعی دانش آموزان و چون فلسفه سازمان دانش آموزی در رشداجتماعی دانش آموزان و آماده سازی آنان برای اجتماع و جامعه آینده اجیر شده است می تواند کمک شایانی در زمینه تشویق و ترقیب دانش آموزان داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با تاکید بر اینکه هیچ معلم و یا مدیری نباید در بحث جشن عاطفه ها غفلت کند، ابراز داشت: ما بایستی در هر مدرسه یک نهاد نیکوکاری دانش آموزی درست کنیم و باید به عدد مدارس استان در مدارس نهاد خیریه داشته باشیم.

نخعی عنوان داشت: باید در همه مدارس جشن عاطفه ها برگزار شود زیرا لذتی بالاتر از خیریه و نیکوکاری نیست لذا باید تلاش کنیم تا دانش آموزان آن را درک و در زندگی اجتماعی خود کمک به همنوع را اجرا کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه جشن عاطفه ها بایستی هدفمند باشد تصریح کرد: بایستی با دانش‌آموزان و خانواده‌ها گفت‌وگو کرد و اهمیت کار نیکو را بیان داشت تا امر خداپسندانه ی کمک به دیگران و نیازمندان در جامعه نهادینه شود.

وی ادامه داد: کمک و یاری به دیگران نیاز به ثروت ندارد و هر انسانی می تواند که نیکوکار باشد و در امور خیریه مشارکت کند.

نخعی با اشاره به اینکه بسیاری از فرهنگیان از حقوق شخصی خود به صورت خیری در حال کمک به حل مشکلات مدارس و دانش آموزان و امر مدرسه سازی اقدام می کنند، گفت: ما به عنوان مجموعه آموزش و پرورش با تمام توان در این امر خداپسندانه همکاری می کنیم.

وی در پایان بر ارتباط بیشتر کمیته امداد و سازمان دانش آموزی تاکید کرد و ایجاد و ثبت خیریه های درون مدرسه ای را در گام نخست خواستار شد.

همچنین در این جلسه عبادی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ضمن تسلیت ایام عزاداری ماه محرم گفت: کمیته امداد با ۱۰۸ پایگاه بیش از ۲۷۰ هزار نفر را مورد حمایت خود در سطح استاندارد قرار داده است.

وی جمع آوری کمک توسط دانش آموزان در مدارس را با هدف آشنایی آنان با اعمال خیر و گسترش نیکوکاری و نوعی کار فرهنگی دانست و افزود: جشن عاطفه های امسال زاهدان نیز در یک مدرسه به صورت محوری برگزار می شود.

وی از توزیع ۷۰ هزار پاکت جشن عاطفه ها در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: ۷/۷/7 ۹ زمان توزیع این پاکت ها به دانش آموزان است و جمع آوری آن نیز در روز ۱۱ مهرماه در طی مراسمی در صندوق های کمیته امداد امام خمینی(ره) انجام می شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار