در گفت‌وگو با پانا

خضری، نماینده مجلس: فقر مطلق در کشور 2 برابر شده است

تهران (پانا) - عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی می‌گوید در یکسال اخیر فقر مطلق در کشور دو برابر شده است.

کد مطلب: ۸۵۶۴۶۱
لینک کوتاه کپی شد
خضری، نماینده مجلس: فقر مطلق در کشور 2 برابر شده است

رسول خضری در گفت‌وگو با پانا درباره افزایش مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم با توجه به نابسامانی وضع اقتصاد در کشور گفت: درصورتی مشکلات ناشی از فقر مردم کاهش می‌یابد که بیکاری رفع شود و عدالت اقتصادی در کشور حاکم شود. البته این موارد از سوی دولت در بودجه سال 97 مورد توجه قرار گرفت اما شاهدیم که امروز فقر در کشور نسبت به سال گذشته چند برابر شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضع فعلی اقتصاد در کشور قابل قبول نیست، گفت: موضوع اقتصاد و امنیت به طور مستقیم با یکدیگر گره خورده‌اند این در حالی است که تا سال گذشته شاید کمتر از 15 درصد مردم در فقر مطلق بودند اما این میزان اکنون دو برابر شده است، علاوه بر این بخش زیادی از قدرت خرید کارگران با افزایش قیمت کالاها از دست رفته است.

وی با اشاره به افزایش قیمت در کالاهای اساسی گفت: مجلس با هرگونه افزایش قیمت بی‌رویه در کالاهای اساسی مردم مخالف است اما افزایش بی‌رویه و متناوب قیمت در کالاهای اساسی موجب شده است تا بسیاری از مردم توان تأمین هزینه‌های اولیه برای زندگی خود را نداشته باشند، بنابراین این انتظار از دولت می‌رود که برنامه مشخصی برای ساماندهی وضع معیشتی مردم ارائه دهد چرا که مردم نسبت به وضع معیشتی موجود گلایه دارند.

این نماینده مجلس بیان کرد: کشور نباید به‌گونه‌ای اداره شود که ارزش پول ملی به شدت سقوط کند، این موضوع شایسته این ملت نیست. مشکلات اقتصادی کشور باید با نظارت و کنترل ریشه‌ای حل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار