در گفت‌وگو با پانا

بهره‌مندی 110 هزار معلول، سالمند و بیمار روانی از خدمات توانبخشی

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی: بیش از ۹۰ درصد مراکز توانبخشی بهزیستی غیردولتی هستند

تهران (پانا) - معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی می‌گوید 110 هزار معلول، سالمند و بیمار روانی در مراکز توانبخشی بهزیستی از خدمات دائمی این مراکز بهره‌مند هستند.

کد مطلب: ۸۵۶۴۵۲
لینک کوتاه کپی شد
بهره‌مندی 110 هزار معلول، سالمند و بیمار روانی  از خدمات توانبخشی

حسین نحوی‌نژاد با بیان اینکه بیش از دو هزار مرکز توانبخشی بهزیستی در کشور فعال است به پانا گفت: با توجه به سیاست‌هایی که سازمان بهزیستی دارد و هدف این است که معلولان و سالمندان از خانواده جدا نشوند، مراکز شبانه‌روزی بهزیستی به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده‌اند که پاسخگوی ظرفیت مددجویان باشند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی با بیان اینکه 50 درصد اعتبارات حوزه توانبخشی در سال جاری تخصیص یافته است، گفت: امسال وضع تخصیص اعتبارات حوزه توانبخشی از سوی دولت به موقع بوده است اما رقم اعتبارات کافی نیست که امیدواریم میزان اعتبارات خوب باشد چرا که تخصیص نیافتن بودجه موجب کاهش کیفیت خدمات ارائه شده در این مراکز می‌شود.

نحوی‌نژاد با بیان اینکه بیش از 90 درصد مراکز توانبخشی سازمان بهزیستی غیردولتی هستند، گفت: بهزیستی این ظرفیت را دارد که اگر خیران برای احداث مراکز توانبخشی آمادگی داشته باشند، کمک‌های آنها را از طریق خرید خدمت جذب کند چرا که ایجاد مراکز خدمات توانبخشی برای توانمندسازی مددجویان تحت پوشش فرصت خوبی است.

وی با تأکید بر اینکه کمبود مراکز توانبخشی در کشور نداریم، گفت: در بخش مراکز توانپزشکی و بیمارستان‌های توانبخشی در کشور کمبود داریم که در این زمینه اقدامی نشده است.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی ابراز امیدواری کرد که با تمهیداتی که انجام می‌شود تا پایان سال بحرانی در حوزه توانبخشی و خرید تجهیزات توانبخشی ایجاد نشود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار