معاون پرورشی آموزش و پرورش: تغییر نگرش به فضای تعلیم و تربیت جز با کمک دانش‌آموزان میسر نمی‌شود

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش تحقق تغییر نگرش به فضای تعلیم و تربیت و حرکت در مسیر اجرای سند تحول بنیادین را نیازمند کمک دانش‌آموزان دانست.

کد مطلب: ۸۵۶۰۲۰
لینک کوتاه کپی شد
معاون پرورشی آموزش و پرورش: تغییر نگرش به فضای تعلیم و تربیت جز با کمک دانش‌آموزان میسر نمی‌شود

مراسم آغاز سال تحصیلی در مدرسه دولتی دوره اول متوسطه پسرانه هدف در منطقه یک تهران با حضور علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام محمدحسین قندهاری، رئیس عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، امیر سرتیپ محمود شیخ‌حسنی، معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سردار تمیزی رئیس بنیاد رفاه وزارت دفاع و عبدالرسول کریمی، معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران برگزار شد.

مدیر مدرسه هدف در ابتدای این مراسم گفت: «۸۰ درصد دانش‌آموزان این مدرسه از فرزندان نیروهای وزارت دفاع هستند. سال گذشته از این مدرسه ۹۴درصد قبولی داشتیم. تلاش ما برای داشتن مدرسه‌ای شاداب و بانشاط است. این مدرسه در قالب برنامه‌های ایران‌مهارت ظرفیت خوبی دارد.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش نیز در ادامه این مراسم گفت: «شاید این بهترین خدمات رفاهی باشد که آینده‌ای درخشان برای فرزندان نیروهای وزارت دفاع رقم بزنیم. امیدواریم این سرمایه‌گذاری منشا خیر و برکت باشد.»

علیرضا کاظمی مقارنت فصل رویش غنچه‌های علم و دانش با هفته دفاع مقدس را گرامی داشت و گفت: «شهدا معلمان عالمی هستند که درس ایثار و شهادت را به ما دادند و امیدوارم بتوانیم ادامه‌دهنده راه شهدا و امام شهدا باشیم.»

او ادامه داد: «امیدوارم با رویکردهای جدید وزارت آموزش و پرورش و با کمک دانش‌آموزان، خانواده‌ها و همکاران بتوانیم فصل جدیدی در نظام تعلیم و تربیت برای آینده‌سازان این مرزوبوم رقم بزنیم. تغییر نگرش به فضای تعلیم و تربیت و حرکتی که آموزش و پرورش در مسیر تحقق سند تحول بنیادین در پیش گرفته است میسر نمی‌شود مگر با کمک شما دانش‌آموزان.»

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خطاب به دانش‌آموزان گفت: «شما باید بدانید آنچه امروز می‌تواند به شما کمک کند یک نگاه جامع به تعلیم و تربیت و توجه به تمام ساحت‌های این نظام است. ما نیازمند دانش‌آموزانی عالم، توانمند از نظر جسمی و روحی، برخوردار از مهارت‌های زندگی و توانمند برای زندگی خوب در جامعه هستیم.»

کاظمی گفت: «باید به چیزهایی فراتر از زندگی کردن مانند باهم بودن، مهربان بودن، ایثارگری، تعاون و همکاری، انسان‌دوستی، دوستی با طبیعت و توانمندی‌های حرفه‌ای برسید.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: «این مدرسه، مدرسه پایلوتی است که مهارت‌های دانش‌آموزان را در اولویت اول کار خود قرار داده و کمک والدین در تحقق این ماموریت مهم است. گزارش مدیر مدرسه حکایت از تلاش برای این مدرسه دارد. شما دانش‌آموزان آینده جامعه را با مشارکت در فرایندهای مختلف خواهید ساخت.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار