سوگواری عزاداران حسینی در جوار حرم مطهر رضوی

مشهد (پانا)- – عزاداران حسینی باری دیگر در روز عاشورا سیاه پوشیده و به خیابان ها آمدند و در جوار حرم مطهر رضوی سوگواری نمودند .

کد مطلب: ۸۵۵۵۵۲
لینک کوتاه کپی شد
سوگواری عزاداران حسینی در جوار حرم مطهر رضوی

ستوان سوم گلمکانی، یکی از افراد نیروی انتظامی ، با بیان اینکه در روز های تاسوعا و عاشورا ، نیرو های عملیاتی پلیس همواره در بین مردم حضور دارند گفت: پلیس کنترل اجتماعات که یگان امداد میباشند در رینگ اطراف حرم مستقر شده اند. یگان تخصصی ، برای چک و خنثی خرابکاری ها و بمب گذاری های احتمالی در بین مردم حضور دارند. نیرو های انتظامی برای جلوگیری از شلوغی و حفظ نظم به کار گرفته میشوند و نیرو های امنیتی و تجسسی نیز با لباس شخصی همواره در صحنه حاضر هستند.

وی افزود: چهارراه برق، میدان پنجراه، طبرسی جنوبی، چهارراه کلانتر، خیابان امام رضا (ع) و میدان شهدا که شعاع هایشان به حرم مطهر رضوی منتهی میشود، در روز عاشورا توسط نیروی پلیس بسته شدند تا هیئت ها و دسته های عزاداری بتوانند به سهولت به سمت حرم مطهر رضوی حرکت نمایند .

در این روز برخی از مردم با پوشاندن لباس های سبز و سربند های یا حسین بر تن فرزندانشان و برخی دیگر با برپا کردن خیمه های نذری و جمع کردن زباله ها ، ارادت خویش به ابا عبدالله الحسین (ع) را نشان میدادند .

برخی دیگر با شرکت در هیئت های زنجیر زنی و حمل کردن علم های سنگین و چرخاندن پرچم های مشکین ، سعی میکردند تا یاد و خاطر عاشورا را زنده نگاه دارند .

نیرو های عملیاتی آتش نشانی ، پلیس و اورژانس ، برای حفظ امنیت و سلامت مردم نیز همواره در صحنه حاضر بودند .

در این میان افرادی با پوشش نارنجی به چشم می خوردند که گرچه کارشان مورد توجه بعضی ها قرار نمی گرفت ؛ اما برای حفظ پاکیزگی خیابان ها ، بار ها خم و راست می شدند و یک به یک لیوان ها و ظروف پلاستیکی را از روی زمین جمع می کردند .

در نهایت ، با فرا رسیدن ظهر و اقامه نماز در خیابان ، عزاداری های ظهرعاشورا به پایان رسید .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار