در نشست شورای پرژه مهر ۹۷ دشتستان با مدیران مدارس مطرح شد:

ایجاد آرامش در مجموعه مدیریتی ،هم افزایی با همکاران، آرامش در برابر چالش ها و مشکلات

دشتستان،بوشهر_مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان گفت: مدیران مدارس در راستای ایجاد آرامش در مجموعه مدیریتی خود، هم افزایی با همکاران و نگاه ویژه به ایجاد محیطی آرام و با نشاط در مدرسه داشته باشند.

کد مطلب: ۸۵۵۴۴۵
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد آرامش در مجموعه مدیریتی ،هم افزایی با همکاران، آرامش در برابر چالش ها و مشکلات

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش دشتستان، سید حسن لواسانی فرد در نشست هم اندیشی مدیران مدارس دخترانه ابتدایی و مراکز پیش دبستانی شهرستان به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس اظهار کرد: برنامه ریزی برای ارتقاء سطح علمی دانش آموزان سبب کسب نتایج مطلوب در سطوح علمی مختلف از جمله مسابقات،کنکور سراسری، جشنواره های مختلف و ... می شود که برآیند آن سربلندی شهرستان و مجموعه آموزش و پرورش است.

لواسانی فرد گفت: کسب رتبه های برتر علمی سبب ایجاد غرور جامعه و آموزش و پرورش است.

وی با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایان محرم گفت: مراسمات ویژه ماه محرم در مدارس به نحوی اجرا شود که شآن امام حسین (ع)، اهل بیت و مدرسه حفظ شود.

لواسانی فرد تصریح کرد: سخنران مراسمات مذهبی در مدارس از میان افرادی انتخاب شوند که بینش معرفتی عاشورا و امام حسین(ع) را در سطح کلاس بالای آموزش دهند.

این مقام مسئول با اشاره به فرا رسیدن سال تحصیلی جدید خاطر نشان کرد: مدیران مدارس در راستای ایجاد آرامش در مجموعه مدیریتی خود هم افزایی با همکاران زیر مجموعه و عزمی راسخ در ایجاد محیطی آرام و با نشاط در مدرسه داشته باشند.

لواسانی فرد افزود: نظارت بر ثبت نام مدارس برای سال تحصیلی جدید با یک تیم 15 نفری انجام شده است و هدف از تشکیل این تیم نظارتی رعایت عدالت آموزشی به بهترین شکل ممکن با نظر به رعایت محدوده ی جغرافیایی برای ثبت نام بوده است.

رئیس ستاد بازگشایی مدارس شهرستان اظهار داشت: درک متقابل از همکاران آموزشی، ایجاد روحیه شاد در بین معلمان مدرسه با در نظر گرفتن روابط انسانی با رعایت چهار چوب های قانونی ملاک عمل قرار گیرد.

سید حسن لواسانی فرد ادامه داد: مدیران جدید نقشه راه و استراتژی کاری مناسب با مدرسه خود را انتخاب، کمبود ها و کاستی های سال گذشته را بررسی و رفع نمایند و جهت توسعه موفقیت ها اهتمام ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به کمبود نیرو های آموزشی و پشتیبانی در مدارس تاکید کرد: یکی از راهکار های ارتقاء سطح علمی مدارس و سازماندهی نیروهای انسانی تجمیع مدارس و ایجاد بستر های مناسب برای دوره ای نمودن مدارس طبق قانون است.

لواسانی فرد با اشاره به برنامه های روز شکوفه ها و بازگشایی مدارس گفت: مردم دچار مشکلات اقتصادی و نابسامانی های فراوان هستند مدیران شرایط خانواده ها را درک و برخورد با آنها در اوج شایستگی و در راستای کمک به آنان باشد.

مدیر آموزش و پرورش گفت: در حوزه پرورشی برنامه ای مشخص داشته باشید که سبب معرفت افزایی در میان دانش آموزان شود.

لواسانی فرد تاکید کرد: در برگزاری مراسم صبحگاهی زمان اجرا همچنین گفتمان مدیر با دانش آموزان کنترل شود تا احیانا سبب زدگی و رنجش دانش آموزان نشود.

لواسانی فرد در راستای توجه و رعایت عدالت میان دانش آموزان تصریح کرد: دانش آموزان بی بضاعت، بی سرپرست و بد سرپرست مورد لطف و توجه بیشتر قرار گیرند و بخصوص عدالت آموزشی میان آنان و سایرین رعایت شود .

وی با اشاره به سخنان قبلی خود در جلسات گذشته بار دیگر یادآوری کرد: : نگای عدالت محور به دانش آموزان سرلوحه معلمان ، مدیران و معاونین مدرسه باشد و تفکری که این ایده و نگاه عدالت محور را باور ندارد اصلاح گردد.

لواسانی فرد در پایان سفارش کرد:نظم درب مدارس به هنگام ورود و خروج دانش آموزان رعایت و کنترل شود و ساماندهی سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان از اولویت کاری روزهای آغازین مدرسه قرار گیرد.

گفتنی است نشست مدیر آموزش و پرورش دشتستان با مدیران از روز شنبه 97/6/24 در پنج نوبت به صورت تفکیکی مدیران آقا- مدیران خانم حوزه ابتدایی ، مدیران مراکز پیش دبستانی، مدیران متوسطه اول و دوم آقا و خانم برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار