رتبه 2 کنکور انسانی : نه برای پول، برای کمک به مردم روستایم معلمی را انتخاب کردم

تهران(پانا)- نفر دوم کنکور سراسری، رشته معلمی را برای کمک به رشد سواد و کمک به اهالی روستا و منطقه‌اش انتخاب کرده است.

کد مطلب: ۸۵۴۶۱۳
لینک کوتاه کپی شد
رتبه 2 کنکور انسانی : نه برای پول، برای کمک به مردم روستایم معلمی را انتخاب کردم

عبدالله رئیسی، نفر دوم کنکور سراسری در رشته علوم انسانی، برخلاف دیگر نفرات برتر کنکور که برای ورود به دانشگاه‌های درجه یک کشور لحظه‌شماری می‌کنند، دانشگاه فرهنگیان زاهدان و رشته معلمی زبان عربی را برای تحصیل انتخاب کرد. انتخابی که در چند روز گذشته در فضای مجازی حواشی زیادی به همراه داشته و بارها مورد قضاوت قرار گرفته است. بیشتر کاربران فضای مجازی فقر، آینده نامطمئن و نبود امنیت شغلی در استان سیستان و بلوچستان را از دلایل اصلی انتخاب نفر دوم کنکور سراسری دانستند. دلایلی که عبدالله رئیسی با صراحت آن‌ها را نفی می‌کند و از انتشار چنین صحبت‌هایی گله‌مند است .

رئیسی در گفت‌وگو با پانا، از علاقه زیادی که به رشته معلمی دارد سخن گفت و تاکید کرد هدف اصلی‌اش از مدت‌ها قبل تحصیل در دانشگاه فرهگیان بوده است.

او درباره دلایل این انتخاب می‌گوید: «من اهل روستای کله‌گان از توابع شهرستان سراوان در استان سیستان بلوچستان هستم. روستایی واقع در نقطه صفر مرزی که از نظر امکانات آموزشی وضعیت بسیار بدی دارد. این منطقه از نظر امکانات آموزشی و تعداد افراد باسواد وضعیت خوبی ندارد و من از مدت‌ها قبل تصمیم گرفتم که با انتخاب رشته معلمی به همشهریان و اهالی روستایی که در آن به دنیا آمده‌ام، کمک کنم.»

رئیسی ادامه داد:« من برای انتخاب رشته نیاز مردم شهرم را در اولویت قرار دادم و با توجه به علاقه‌ای که به زبان عربی داشتم، تصمیم گرفتم رشته معلمی زبان عربی را برای ادامه تحصیل انتخاب کنم.»

نفر دوم کنکور سراسری شایعه‌هایی را که دلیل این انتخاب را فقر و محرومیت و بیکاری در استان سیستان و بلوچستان مطرح می‌دانستند، رد کرد و گفت: « پدر من کشاورز است و با اینکه وضع مالی آن چنان خوبی نداریم اما از عهده مخارج تحصیل من در تهران و استان‌های دیگر برمی‌آمد. یعنی اگر می‌خواستم به طور مثال رشته حقوق در دانشگاه تهران را برای ادامه تحصیل انتخاب کنم، از نظر تامین هزینه مشکلی نداشتم. همان‌طور که گفتم دلیل اصلی انتخاب رشته معلمی در نظر گرفتن نیاز شهر و روستایم و کمک به رشد علم در این منطقه است و فکر می‌کنم با انتخاب این رشته می‌توانم برای رسیدن به این امر مهم تلاش کنم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار