استاد حوزه و دانشگاه تبریز: برای رسیدن به استقلال علمی باید آزاد اندیشی داشته باشیم

تبریز (پانا)- استاد حوزه و دانشگاه تبریز با بیان این که داشتن استقلال علمی و فرهنگی امر به معروف است و کسی که ضد این باشد منکر است، گفت: برای رسیدن به این استقلال علمی باید آزاد اندیشی داشته باشیم.

کد مطلب: ۸۵۴۱۷۶
لینک کوتاه کپی شد
استاد حوزه و دانشگاه تبریز: برای رسیدن به استقلال علمی باید آزاد اندیشی داشته باشیم

حجت الاسلام مجتبی نظری در همایش استقلال - علمی هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر در محل سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان این که داشتن استقلال علمی و فرهنگی امر به معروف است و کسی که ضد این باشد، منکر است، گفت: برای رسیدن به این استقلال علمی باید آزاد اندیشی داشته باشیم البته آزاد گویی، تریبون آزاد، شک زدگی و نهضت ترجمه هیچ کدام به معنی آزاد اندیشی نیستند.

وی ادامه داد: دو نوع شک داریم، اولی شک گذرگاهی است که مقدمه ایمان است و از ارزش برخوردار است و دومی شک اقامت گاهی است که خیلی خطرناک است و اگر در مجامعه علمی و مدارس و دانشگاه حرفی بزنیم که دانش آموز یا دانشجو دچار شک اقامت گاهی بشود و نتوانیم پاسخ دهیم، تمام عمر مدیونش هستیم.

استاد حوزه و دانشگاه تبریز با بیان این که برخی پایان نامه های دانشجویی و مقالات دانش آموزی ارزش علمی ندارند و این ها ما را عقب نگه می دارند، افزود: در گوگول انواع اطلاعات برای دانش آموزان و دانشجویان قابل دسترسی هستند که باید جلوی این فاضلاب اطلاعات گرفته شود البته باید نظر دیگران را خواند ولی خودمان باید صاحب نظر نیز باشیم.

حجت الاسلام مجتبی نظری در ادامه با بیان این که امربه معروف علم یکی از معروفات است، گفت: امر به معروف، موعظه و ارشاد نیستند بلکه امر به معنی فرمان است و در ملحقات کتب دینی ما جزو جهاد آمده است.

وی افزود: بین علم و دین نباید تعارضی باشد و انسان همان اندازه که به علم دانشگاهی نیاز دارد به علوم دینی نیز نیاز دارد و هردوی این ها در نهایت باید سبب خداشناسی انسان شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار