رایزنی عراقچی و رئیس‌جمهوری افغانستان در کابل

تهران (پانا) - معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در جریان سفر خود به افغانستان با رئیس‌جمهوری این کشور دیدار کرد.

کد مطلب: ۸۵۳۷۳۴
لینک کوتاه کپی شد
رایزنی عراقچی و رئیس‌جمهوری افغانستان در کابل

سیدعباس عراقچی که به کابل سفر کرده است با اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان در محل ارگ ریاست جمهوری این کشور دیدار و با ابلاغ سلام‌های گرم رئیس‌جمهوری کشورمان به رئیس‌جمهوری افغانستان، بر اراده جمهوری اسلامی ایران به گسترش همه جانبه روابط با افغانستان تاکید کرد.

در این دیدار گسترش همکاری‌های اقتصادی دو کشور به ویژه در حوزه‌های تجارت، حمل‌ونقل و ترانزیت، مالی و بانکی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

دو طرف همچنین مشکلات ناشی از تغییرات اقلیمی و کمبود آب را بررسی کرده و بر عزم و اراده خود برای تبدیل آب به موضوعی برای همکاری و تعاون بین دو کشور تاکید کردند.

با توجه به جنایات اخیر گروه تروریستی داعش در افغانستان طرفین در این دیدار یک بار دیگر عزم خود برای مبارزه با گروه‌های تکفیری تروریستی و ضرورت هماهنگی تلاش های دو کشور در این زمینه را مورد تاکید قرار دادند.

عراقچی که برای یک دیدار دوجانبه به کابل سفر کرد، پیش از دیدار با رئیس‌جمهوری با صلاح‌الدین ربانی، وزیر امور خارجه افغانستان نیز دیدار و گفتگو کرد.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان همچنین روز سه‌شنبه با دکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان، محب مشاور امنیت ملی آن کشور و حکمت کرزی، معاون وزیر امور خارجه نیز دیدار کرده بود.

در این گفت‌وگوها مسائل بین دو کشور در روابط ایران و افغانستان و چگونگی استمرار همکاری‌های دو کشور، آخرین تحولات مربوط به برجام، اوضاع منطقه، مبارزه با تروریسم و ... مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

عراقچی روز سه شنبه همچنین در اولین اجلاس سه‌جانبه معاونان وزرای خارجه ایران، افغانستان و هند، با محوریت همکاری‌های اقتصادی شرکت کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار