برگزاری دوره آموزشی و آزمون مرحله کشوری چهاردهمین دوره المپیاد نجوم و اختر فیزیک در شهرستان اردکان

یزد (پانا) - دوره آموزشی و آزمون نهایی چهاردهمین دوره "المپیاد نجوم و اختر فیزیک" در مدرسه ۱۳ آبان روستای مزرعه نو شهرستان اردکان یزد بمدت 7 روز برگزار شد.

کد مطلب: ۸۵۳۷۲۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دوره آموزشی و  آزمون مرحله کشوری چهاردهمین دوره المپیاد نجوم و اختر فیزیک  در شهرستان اردکان

مدیر آموزش المپیادهای علمی مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان کشور که مسئول پیگیری و اجرای چهاردهمین دوره المپیاد نجوم و اختر فیزیک می باشد در گفتگو با خبرنگار پانا گفت: از مرداد سال جاری ۴۵ نفر از برگزیدگان مرحله کشوری این دوره از المپیاد در کلاسهای آموزشی در دانشگاه امیرکبیر شرکت کرده اند.

یوسف اسماعیل پور اظهار داشت: به منظور انجام آموزش عملی و آزمون نهایی با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد و اداره آموزش و پرورش شهرستان اردکان؛ مدرسه ۱۳ آبان روستای مزرعه نو این شهرستان به لحاظ دارا بودن موقعیت جغرافیایی مناسب جهت رصد دانش پژوهان در نظر گرفته شد.

این دوره آموزشی از ۱۷ تا ۲۳ شهریور با حضور ۴۵ دانش آموز، اساتید و عوامل اجرایی در این آموزشگاه برگزار می شود که در دو مرحله آموزش عملی (رصد) و آزمون تئوری و عملی برای دانش پژوهان طراحی شده است. مرحله آموزش عملی به پایان رسیده و مراحل آزمون نهایی جهت انتخاب مدال آوران کشوری (طلا، نقره و برنز) در حال برگزاری می باشد. گفتنی است: از مدال آوران سنوات گذشته بعنوان استاد و عوامل اجرایی در این دوره بهره گیری شده است.

وی خاطر نشان کرد: در روزهای پایانی شهریور، نتایج چهاردهمین دوره المپیاد نجوم و اختر فیزیک اعلام خواهد شد که از بین ۴۵ دانش پژوه (۱۱ دختر و ۳۴ پسر) ۱۰ نفر حائز مدال طلا و بقیه نفرات درمدالهای نقره و برنز رده بندی خواهند شد. دارندگان مدال طلا در این دوره از المپیاد بعنوان نفرات اعزامی المپیاد جهانی در باشگاه دانش پژوهان جوان آموزشهای لازم را خواهند دید.

در پایان یوسف اسماعیل پور از همکاری خوب و صمیمانه اداره کل آموزش و پرورش و اداره استعدادهای درخشان استان یزد، اداره آموزش و پرورش شهرستان اردکان، مدیر و عوامل اجرایی دبیرستان شهید رحیمی فر شهرستان میبد، بخشداری، دهیاری و شورای روستای مزرعه نو و به ویژه از عوامل اجرایی مدرسه ۱۳ آبان ابراز تشکر و قدردانی نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار