تلاش های 5 ماهه ستاد پروژه مهر آذربایجان غربی هفته اول مهر ماه در مدارس به ثمر می رسند

ارومیه (پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت:ثمره همه تلاش ها و فعالیت های ستاد اجرایی و تصمیم گیری پروژه مهر، یک مهر و هفته اول مهرماه در مدارس نمود خواهد داشت.

کد مطلب: ۸۵۳۴۷۲
لینک کوتاه کپی شد
تلاش های 5 ماهه ستاد پروژه مهر آذربایجان غربی هفته اول مهر ماه در مدارس به ثمر می رسند

قدرت اله قاسمی صبح امروز در جلسه هماهنگی کیته توجیه و تبلیغ پروژه مهر 97 اظهار کرد: امسال آیین استانی بازگشایی مدارس و نواختین زنگ مهر بمیزبانی آموزش و پرورش ناحیه دو ارومیه در محل دبیرستان دخترانه نور الزهرا ارومیه با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان افزود: آیین استانی روز شکوفه ها و غنچه ها که ویژه دانش آموزان پایه اول و نوآموزان پیش دبستانی است، روز 31 شهریور به میزبانی آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه در مدرسه شهید جهانی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه اولین روز آغاز مدرسه و حضور دانش آموزان در مدرسه از روزهای پر خاطره و بیادماندنی برای آنهاست، افزود: با توجه به همزمانی بازگشایی مدارس با هفته دفاع مقدس و ایام عزاداری سالار شهیدان، این مهم باید در برنامه های مد نظر برای این آیین ها نمود بارز داشته باشد.

«مهدی محمدپور» رئیس اداره اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان نیز گفت: در راستای وظایف کمیته توجیه و تبلیغ پروژه مهر، دعوت از مسئولان استانی، دریافت و توزیع بنر ویژه اول مهر، قرائت پیام وزیر و مدیرکل، هماهنگی با صدا و سیما و گفتگوی ویژه و نشست خبری مدیرکل در دستور کار قرار دارد.

حسین عباس زاده مدیرکانون بسیج فرهنگیان حضرت ولیعصر(عج) اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این نشست به برنامه های اجرایی این بخش اشاره کرد و گفت: برپایی نمایشگاه و ائلمان دفاع مقدس در محل اجرای برنامه نمادین زنگ مهر و محوطه ادره کل آموزش و پرورش و همچنین تجلیل از رزمنده های اداره کل از جمله فعالیت های پیشنهادی برای آغاز سال تحصیلی که با هفته دفاع مقدس نیز همزمانی دارد، می باشد.

پیش بینی می شود امسال بیش از 592 هزار دانش اموز در مدارس استان ثبت نام کنند که در اینصورت ۳۰ هزار نفر به تعداد دانش آموزان استان در سالتحصیلی جدید افزوده شود.

سالتحصیلی گذشته تعداد 30هزار و 575 نوآموز پیش دبستانی در سطح استان وجود داشت که پیش بینی می شود امسال به تعداد 30 هزار و 800 نوآموز افزایش یابد.

همچنین سالتحصیلی گذشته تعداد 60هزار و 809 دانش اموز کلاس اولی در سطح استان وجود داشت که پیش بینی می شود امسال به تعداد 61 هزار و 500 دانش آموز افزایش یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار