مدیر کل اموزش و پرورش خراسان رضوی : شعار سال تحصیلی جدید «مدرسه زندگی ، نشاط و پویایی ، عدالت اموزشی» است

مشهد (پانا)- همایش مدیران مدارس اداره اموزش و پرورش ناحیه یک مشهد ، در اردوگاه شهدای مدافع حرم ، با حضور مدیر کل خراسان رضوی برگزار شد .

کد مطلب: ۸۵۳۴۱۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل اموزش و پرورش خراسان رضوی : شعار سال تحصیلی جدید «مدرسه زندگی ، نشاط و پویایی ، عدالت اموزشی» است

خدابنده، مدیر کل اموزش و پرورش خراسان رضوی، ضمن عرض تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری اباعبد الله الحسین (ع) گفت: شعار سال تحصیلی 98-97 ( مدرسه زندگی، نشاط و پویایی، عدالت آموزشی ) می باشد، که توضیح هریک از ترکیب ها به شرح زیر است:

(مدرسه زندگی) دانش اموزان باید مهارت های زندگی را در مدرسه تمرین کنند.

(نشاط و پویایی ) دانش اموزان به شادابی و پویایی نیاز دارند ، به ویژه در نقاط شهری که تحرک از بچه ها گرفته شده است.

(عدالت آموزشی)بسیاری از دانش اموزان، فضا و معلم مورد نیاز در اختیار ندارند و حتی برخی محروم از تحصیل اند، به همین دلیل ما برای اینکه بتوانیم فرصت های اموزشی یکسانی برای همه دانش اموزان ایجاد کنیم، بایستی نیم نگاهی به عدالت اموزشی داشته باشیم.

خدابنده با بیان اینکه مدیران باید فضای آموزشی را تغییر دهند، اظهار کرد: علاوه بر فضای فیزیکی که در یک مدرسه است، جو روانی فضا، تاثیر بیشتری روی دانش اموزان دارد.

از این رو مدیران باید با ایجاد ارتباط منطقی و درست ، فضای مدرسه را به یک جو صمیمی تبدیل کنند . هریک از شما به عنوان یک مدیر باید روانشناسی همکاران ، اولیاء و دانش اموزان را یاد داشته باشید.

مدیر کل خراسان رضوی شاخصه های مدیر نمونه را بدین شرح اعلام نمود: یک مدیر خوب اول باید تفکر و برنامه ریزی داشته باشد و دوم اینکه بتواند از نیروی کار آمدی که در اختیار دارد برای رسیدن به اهداف مورد نظر استفاده کند.

وی خاطر نشان کرد: مهم ترین خصوصیت مدیران امانتداری است، در واقع دانش اموزان، معلمان، فضا و امکانات و بیت المال به عنوان امانت در دست مدیران است ، از این رو حفظ امانت و سپردن آن به اهلش قطعا یکی از شاخصه های مدیران موفق به شمار می رود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار