آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه با بیش از 77 هزار دانش‌آموز به میزبانی مهر می‌رود

ارومیه (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه از ثبت نام 77 هزار 141 دانش آموز در مدارس این مدیریت خبر داد.

کد مطلب: ۸۵۳۳۸۹
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه با بیش از 77 هزار دانش‌آموز به میزبانی مهر می‌رود

محمد مجرد قره باغ با اعلام این خبر افزود: از تعداد کل دانش آموزان ثبت نام شده در مدارس این مدیریت 70هزار و 704دانش آموز در مدارس دولتی و 6 هزار و 437 دانش آموز در مدارس غیر دولتی ثبت نام شده اند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه با اشاره به اینکه بیشترین تعداد دانش آموزان ثبت نامی این مدیریت با آمار 46 هزار 437 نفردر مقطع ابتدائی می باشد، افزود: 17 هزار 488 دانش آموزان دوره اول و 13 هزار 207 دانش آموز دوره دوم آمار دانش آموزان ثبت نامی این مدیریت به تفکیک مقطع تحصیلی می باشد.

وی افزود: در سالتحصیلی جدید 619 دانش آموز نیز در مقطع پیش دبستانی این مدیریت ثبت نام شده اند.

مجرد تعداد مدارس مدیریت آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه برای سالتحصیلی جدید را 304 مدرسه برشمرد و گفت: از تعداد کل مدارس این مدیریت 178 مدرسه ابتدائی ، 74 مدرسه دوره اول متوسطه و 52 مدرسه برای دوره دوم متوسطه می باشد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه به تعداد کلاس های آماده شده این مدیریت برای سالتحصیلی 97 - 98 نیز اشاره کرد و گفت: امسال یک هزار و 636 کلاس در مقطع ابتدائی ، 563 کلاس در مقطع اول متوسطه و 536 کلاس در مقطع دوم متوسطه میزبان دانش آموزان این مدیریت خواهند بود.

این مقام مسئول به استقرار پایه تحصیلی دوازدهم در سالتحصیلی جدید اشاره و خاطرنشان کرد: در همین راستا امسال تعداد کلاس های دوره دوم متوسطه نسبت به سال گذشته 59 کلاس افزایش یافته است.

وی به آمار هنرستانهای مدیریت آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه نیز اشاره کرد و اظهارداشت: در حال حاضر 22 هنرستان در این مدیریت نسبت به ثبت نام دانش آموزان اقدام کرده اند.

مجرد تعداد رشته های فنی و حرفه ای در هنرستانهای این مدیریت را 14 رشته و تعداد رشته های کارودانش را 18 رشته عنوان کرد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه همچنین به برنامه های ستاد پروژه مهربرای سالتحصیلی جدید در این مدیریت اشاره و از میزبانی آئین نمادین استانی زنگ مهر در ناحیه 2 ارومیه خبر داد و گفت: مدیریت آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه با تمام توان آماده میزبانی این آئین استانی می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار