نتایج نهایی کنکور 97 ساعت 18 امروز اعلام می‌شود

تهران (پانا) - مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج نهایی داوطلبان کنکور سراسری از ساعت 18 امروز سه‌شنبه 20 شهریورماه خبر داد.

کد مطلب: ۸۵۳۱۰۵
لینک کوتاه کپی شد
نتایج نهایی کنکور 97 ساعت 18 امروز اعلام می‌شود

حسین توکلی در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: بر اساس برنامه زمانی اعلام شده فهرست اسامی ۴۰۹ هزار و ۳۵۳ نفر پذیرفته‌شده آزمون سراسری سال ۱۳۹۷ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از ساعت ۱۸ امروز سه‌شنبه ۲۰ شهریور بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار می‌گیرد.

به گفته وی، از تعداد ۴۰۹ هزار و ۳۵۳ پذیرفته شده تعداد ۲۳۴ هزار و ۸۳۸ نفر زن و ۱۷۴ هزار و ۵۱۵ داوطلب پذیرفته شده مرد هستند و از مجموع پذیرفته شدگان نهایی کنکور سراسری امسال ۱۹۰ هزار و ۵۲۷ نفر در رشته‌های با آزمون و ۲۱۸ هزار و ۸۲۶ نفر در رشته‌های تحصیلی که پذیرش در آنها بر اساس سوابق تحصیلی است، پذیرفته شده‌اند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: از مجموع ۴۰۹ هزار و ۳۵۳ نفر پذیرفته‌شده آزمون امسال تعداد ۱۰۱ هزار و ۳۴۹ داوطلب در رشته‌های علوم ریاضی و فنی، تعداد ۱۶۷ هزار و ۷۸۵ نفر در رشته‌های علوم تجربی، تعداد ۱۱۵ هزار و ۹۱۸ نفر در گروه آزمایشی علوم انسانی، تعداد ۱۰ هزار و ۳۴۷ نفر در گروه آزمایشی هنر و ۱۳ هزار و ۹۵۴ نفر در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی پذیرفته شده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار