رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بیرجند خبر داد:

ساخت اورژانس نهبندان و مرکز تروما بیرجند

بیرجند (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بیرجند با اشاره به اهمیت ساخت مراکز بهداشتی و درمانی گفت: پس از اتمام و بهره‌برداری اورژانس فردوس که در هفتمین سفر مقام عالی وزارت بهداشت به استان به بهره‌برداری رسید، ساخت و تجهیز اورژانس شهر نهبندان به دلیل ورودی استان و مرکز ترومای بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند، در اولویت‌های بعدی دانشگاه قرار دارد.

کد مطلب: ۸۵۲۸۴۵
لینک کوتاه کپی شد
ساخت اورژانس نهبندان و مرکز تروما بیرجند

دکتر کاظم قائمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بیرجند صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که با محوریت تبیین دستاوردهای سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان برگزار شد ، از جذب متخصص در رشتههای مختلف برای استان خبر داد و گفت: نفرولوژی ، باکتری شناسی، نانوتکنولوژی ،فیزیولوژی و زنان و زایمان از جمله این رشتهها میباشد.

دکتر قائمی در ادامه گفت: تاسیس رشته کارشناسی ارشد اطلاعات سلامت در استان خراسان جنوبی از جمله دستورات وزیربهداشت در این سفر بود و علاوه بر این مقطع، کارشناسی کتابداری نیز برای اولین بار در استان در دانشگاه علوم پزشکی تاسیس خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بیرجند اعزام دانشجو زنان را برای تکمیل دوره آموزشی به تهران را از دیگر دستورات وزیر بهداشت در این سفر بر شمرد و گفت: علاوه بر این امر، دستور جذب 20 دانشجو دارو سازی برای دانشکده داروسازی استان در بیرجند داده شد.

وی با اشاره به اهمیت ساخت مراکز بهداشتی و درمانی گفت: پس از اتمام و بهره برداری اورژانس فردوس که در هفتمین سفر مقام عالی وزارت بهداشت به استان به بهره برداری رسید، ساخت و تجهیز اورژانس شهر نهبندان به دلیل ورودی استان و مرکز ترومای بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند، در اولویت های بعدی دانشگاه قرار دارد.

دکتر قائمی با تاکید بر ضرروت وجود مرکز تروما گفت: امیدواریم حداکثر تا دو ماه آینده عملیات ساختمانی و عمرانی مرکز ترومای بیرجند آغاز شود و طبق قرار های وصول شده ، عملیات عمرانی ظرف حد اکثر 2 سال انجام و مرکز به بهره برداری خواهد رسید و در طی ساخت این پروژه، امورات بیمارستان امام رضا(ع) در بیمارستان رازی انجام خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ، از فعال بودن 2 مرکز به صورت پاره وقت در شمال شهر بیرجند خبر داد و گفت: در حال حاضر در این مراکز ، خدمات درمانی از جمله ویزیت عمومی و خدمات سرپایی تا ساعت 22 ارائه می شود.

وی دلیل عدم کلنگ زنی بیمارستان دوم قاین را مشخص نبودن مکان این بیمارستان بیان کرد و اظهار کرد: به محض اینکه مکان مشخص شود، این بیمارستان کلنگ زنی خواهد شد.

دکتر قائمی در پایان گفت: تا پایان سال گروه نورآوران سلامت در روستای رقه شهرستان بشرویه مستقر شده و اعمال دندانپزشکی و چشم پزشکی را انجام خواهند داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار