مدیرکل کتابخانه های استان قزوین: اقدامات دلسوزانه کتابداران عامل موفقیت در اجرای جشنواره کتابخوانی رضوی بود

قزوین (پانا) - مدیرکل کتابخانه‌های استان قزوین گفت: اقدامات دلسوزانه کتابداران عامل موفقیت در اجرای جشنواره کتابخوانی رضوی بود.

کد مطلب: ۸۵۲۷۴۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل کتابخانه های استان قزوین: اقدامات دلسوزانه کتابداران عامل موفقیت در اجرای جشنواره کتابخوانی رضوی بود

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قزوین، رویا اسماعیلی در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی که در سالن اجتماعات کتابخانه امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، ضمن تقدیر از زحمات کتابداران استان اظهار کرد: جشنواره رضوی نمونه موفق و واقعی از جریان سازی اجتماعی است که به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، معرفی الگوهای برتر و مناسب برای کودکان، نوجوانان، جوانان و همه اقشار جامعه کمک می کند.

وی ادامه داد: این جشنواره حرکتی است که با اقدام عمومی، مشارکت جمعی و عزم و ارده ملی از پایتخت شروع شده و تا نقطه نقطه ایران رفته و این باعث افتخار است توانستیم این حرکت موج آفرین را ایجاد کنیم و نهاد کتابخانه ها توانسته قدم مثبتی در ترویج کتابخوانی بردارد و شاید توانستیم با این اقدام بخشی از دغدغه های رهبری را در حوزه کتاب پوشش دهیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین اضافه کرد: اقدامات مربوط به این برنامه از فروردین ۹۷ شروع و از همین رو جلسات متعددی برگزار و تعامل با دستگاه های فرهنگی انجام شد و کتاب ها توزیع و زیرساخت ها در حوزه فضای مجازی ایجاد و در نهایت منتج به برنامه امروز شد.

وی اعلام کرد: امروز در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی هستیم و سعی کردیم از تمام ظرفیت ها و امکانات مادی و معنوی استفاده کرده و از شخصیت های علمی، گروه های مرجع، دانشجویان، دانش آموزان، حوزه های علمیه و اصحاب رسانه بهره گرفته و سعی کردیم با برنامه ریزی مدون و کارآمد بتوانیم قدم مثبتی در این حوزه برداریم و تلاش کردیم این جشنواره به بهترین شکل برگزار شود.

اسماعیلی تأکید کرد: خداوند را شاکر هستیم که در این مسیر به موفقیت رسیده و توانستیم به اهداف خود برسیم و بدون شک علت موفقیت ما در این جشنواره باورها و اعتقادات مردمی و اراده قلبی و الفتی است که مردم نسبت به اهل بیت و خاندان پاک پیامبر (ص) دارند.

وی در ادامه با اشاره به تعداد شرکت کنندگان در این جشنواره توضیح داد: در سال جاری ۱۸ هزار و ۷۸ نفر شرکت کننده در بخش مکتوب، الکترونیکی و پویش های مجازی داشتیم که ۲.۳ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته که از این تعداد ۸ هزار و ۲۶۵ نفر در بخش مکتوب و در بخش اینترنتی هم ۹ هزار و ۸۱۳ نفر شرکت داشتند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین خاطر نشان کرد: در این جشنواره شهرستان بوئین زهرا بیشترین میزان مشارکت را در مجموع هر ۲ بخش داشت و در بخش مکتوب شهرستان قزوین و در بخش الکترونیکی هم شهرستان تاکستان بیشترین آمار مشارکت را داشت.

اسماعیلی یادآور شد: تلاش های مضاعف، مجدانه و زیادی که همکاران ما در این جشنواره داشتند بدون چشم داشت بوده و با اراده قلبی این کارها شکل گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار